Tržby z prodeje hudby navzdory koronaviru dále rostou
Za růstem stálo zejména streamování hudby. Příjmy streamovacích služeb založených na předplatném či reklamě se zvýšily téměř o pětinu na 13,4 miliardy dolarů. Na celkových tržbách z prodeje hudby se tak podílely více než 60 procenty.
Příjmy samotných streamovacích služeb založených na předplatném se zvýšily o 18,5 procenta. Na konci loňského roku předplacené streamovací služby využívalo 443 milionů lidí.
Tržby z prodeje hudby na fyzických nosičích však klesly o 4,7 procenta. Příjmy z poplatků za používání hudebních nahrávek na veřejnosti se propadly dokonce o 10,1 procenta, a to zejména kvůli pandemii covidu-19, píše ve své výroční zprávě IFPI.
Růst tržeb ze streamování hudby nicméně nad těmito poklesy převážil. “Úsilí a investice nahrávacích společností pomohly položit základy k vytvoření převážně digitálního odvětví, které prokázalo svou odolnost vůči mimořádným okolnostem roku 2020,” uvedla federace.
V samotné Evropě se tržby z prodeje hudebních nahrávek v loňském roce zvýšily o 3,5 procenta, a to díky nárůstu příjmů ze streamování hudby o 20,7 procenta.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]