Koncertní sál Jihočeské filharmonie prošel rekonstrukcí
Hlavní myšlenkou rekonstrukce bylo navrátit sálu, který byl navržen jako kostel, jeho původní tvar a jednoduchost. Starý akustický strop, těžkou visutou galerii a boční balkon tak nahradily minimalistické prvky, které citlivě zdůrazňují původní konstrukci sálu kostela.
Výraz prostoru nyní udávají jednoduché linie a omezená škála materiálů a barev – dřevo a dále černá s bílou barvou. Nejvýraznějším prvkem interiéru jsou lehké bílé akustické baldachýny zavěšené pod stropem. Pohled na akustické obláčky evokuje nebesa.
Právě akustika byla dříve nevyhovující, nyní se zvuk odráží správně do více směrů. Rekonstrukce se dočkala i nedostatečná vzduchotechnika. Zásadní novinkou je také akustický dřevěný obklad na zadní stěně sálu, který odráží vertikalitu varhan. Aktuální kapacita sálu je 172 míst.
„Chtěli jsme vrátit tvar původního kostela a nechat jej vyznít ve všech možných detailech. Celý sál najednou více dýchá. Dokonce je konečně vidět klenba, která jasně určuje chrámový prostor. Kladli jsme důraz na návrat symetrie a nekomplikované čisté tvary, barvy i materiály. Odstranili jsme proto některé necitlivé dřívější zásahy, jako je podhled nebo špatné rozdělení prostoru,“ popisuje architektka Stanislava Blažková z ateliéru A8000.
„Ateliér A8000 upravil daný prostor na příjemné prostředí pro menší koncerty. Pro větší nemají České Budějovice vhodný sál žádný, takže tím vzniklo prakticky místo, kde lze hudbu vnímat velmi dobře. Přes jistou nelogičnost, kdy koncertní sál vznikl už před čtyřmi dekádami ve stísněné prostoře bývalého kostela. Rekonstrukce tak přináší maximální možné vylepšení,“ dodává ředitel Jihočeské filharmonie Otakar Svoboda. Nově přidané prvky interiéru jsou dřevěné, původní tvar sálu a akustické panely pod stropem jsou bílé a povrch stěn je modelován pouze vrženými stíny akustických panelů.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]