Nová sezóna Národního divadla Brno bude bez hranic
Martin Glaser, ředitel Národního divadla Brno, říká: “Národní divadlo Brno připravuje na sezonu 2024/2025 nové interpretace klíčových děl baletního, dramatického i operního kánonu. Zároveň pro naše soubory vznikají nová díla, která budou mít v Brně své světové premiéry. Obojí je možné díky kvalitě všech našich souborů, kterou potvrzují svými pravidelnými návštěvami naši věrní diváci, odborná veřejnost i naši zahraniční partneři. Je skvělou zprávou, že kromě špičkových domácích umělců přijali pozvání ke spolupráci i renomovaní zahraniční tvůrci, kteří nám nabídnou tolik potřebnou novou perspektivu. Prostor pochopitelně bude mít i nejmladší, nastupující divadelní generace. Právě možnost setkávání tvůrců s různou životní i uměleckou zkušeností je pro nás v příští sezoně klíčová. V turbulentní době je více než kdy jindy třeba hledat společnou řeč. I když nás mohou dělit rozdíly generační, geografické či estetické, při procesu tvorby nám všem jde o to připravit pro vás inscenace, které nám společně dají šanci dotknout se podstatných záležitostí našeho bytí. Snad více než kdy dříve si uvědomujeme, jaký význam pro stabilitu naší společnosti mají dobře fungující instituce. Národní divadlo Brno a všichni jeho zaměstnanci a spolupracovníci se každým dnem snaží, aby právě takovou kulturní instituci vytvářeli. Chceme vám nabízet inspirativní důvody k setkání, k zamyšlení, ale i k prosté radosti nebo k potěšení z krásy.”
Premiéry 2024/2025 – opera
Leoš Janáček: Výlety páně Broučkovy
Dirigent: Marko Ivanović
Režie: Robert Carsen
Scéna: Radu Boruzescu
Kostýmy: Anne-Marie Woods
Choreografie: Rebecca Howell
Premiéra 1. listopadu 2024 v Janáčkově divadle
V koprodukci s Teatro Real, Madrid a Staatsoper Unter den Linden, Berlin
„Nevypadáš tak zle, ty bledý brachu tam nahoře. Ó, jistě šťastnější jsou tvoji lidé nás ubohých pozemšťanů!“ volá Matěj Brouček na svítící na Prahu. Umělcova fantazie nezná hranic, tak proč se tam s Janáčkem rovnou nevydat a nezjistit, jestli má pan Brouček pravdu.
Mottem Bez hranic!… by se dala popsat i tvorba režiséra Roberta Carsena, tvůrce inscenací po celém světě ceněných pro jejich dramatické uchopení, poetiku, humor a výtvarnou vytříbenost. Cesta slavného režiséra se s dílem českého skladatele protnula před mnoha lety a dnes má Robert Carsen na svém kontě inscenace šesti Janáčkových oper. Pro brněnský soubor vytvořil v roce 2020 inscenaci Osudu a nyní se vrací na jeviště Janáčkova divadla, aby právě jeho nová inscenace Výletů páně Broučkových slavnostně zahájila festival Janáček Brno 2024.
Žádná z Janáčkových oper se nedá nazvat komickou; ač v nich humor nikdy nechybí, je spíše oním vzácným kořením. V opeře o panu domácím z Malé strany, typicky českém človíčkovi, ale Janáček humorem přímo srší, i když je tu řádně nabroušený. Janáček našel předlohu v oblíbených broučkovských novelách básníka Svatopluka Čecha a jeho satiru dokreslil hudbou v tanečním rytmu valčíku a s použitím nezvyklých nástrojů, jako jsou skleněná harmonika či dudy, k dokonalosti. Jestliže první částí opery, výletem na Měsíc, mířil Janáček svým břitkým humorem do řad pražských kritiků, intelektuálů a umělců, druhou polovinou z doby husitské pak ťal do nepěkných vlastností českého národa obecně.
Giacomo Puccini: Manon Lescaut
Dirigent: Ondrej Olos
Režie: Štěpán Pácl
Scéna: Dragan Stojčevski
Kostýmy: Linda Boráros
Premiéra: 7. února 2025 v Janáčkově divadle
Láska nezná hranice, má vina upadne v zapomnění, ale má láska nezemře… Žádná lidská slabost není krásné Manon cizí – chtěla by lásku mladého rytíře Des Grieux i život v přepychu a bohatství, který jí může poskytnout jen starý bankéř Géront. Všechno má ale svou cenu a ani láska nedokáže vše zachránit.
„Manon je hrdinka, které věřím, a proto si nemůže nezískat srdce publika. Proč by o Manon nemohly vzniknout dvě opery? Žena jako Manon může mít více než jednoho milence. Massenet ji cítí jako Francouz, s pudrem a menuety. Já ji budu cítit jako Ital, se zoufalou vášní,“ prohlásil odhodlaně Puccini, když se mu jeho nakladatel snažil rozmluvit komponování opery na již zhudebněný námět. A dobře udělal, protože Manon Lescaut od svého uvedení v Turíně roku 1893 patří k jeho velkým úspěchům. Co slíbil, to dodržel a nabídl svému publiku vášeň, zoufalství a naději, která překoná i tragický konec hlavní hrdinky. Láska přece nikdy nezemře.
U nás je Manon známá především díky krásně poetickému zpracování Vítězslava Nezvala, Pucciniho opera vychází z původního francouzského románu abbé Antoine-Françoise Prévosta d’Exiles, který vyšel z roce 1731 v Paříži. Ale rozmarná Manon je žena všech století a díky své literární a i činoherně zpracované předloze je jistě tou pravou pro kmenového režiséra činohry NdB Štěpána Pácla na jeho první cestě do světa opery.
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova svatba
Dirigent: Václav Luks
Režie: Jiří Heřman
Scéna: Pavel Svoboda
Kostýmy: Alexandra Grusková
Premiéra: 22. března 2025 v Janáčkově divadle
V koprodukci s Théâtre de Caen a SND, Collegium 1704
Bez hranic či za hranici? Jak dlouho vydrží ta pravá láska Rosiny a Almavivy, co měla být navždy, a kdy se nevinný flirt s Cherubínem změní v něco mnohem vážnějšího? Kde jsou vlastně hranice v lidských vztazích?
Po úspěšné inscenaci Händelovy Alciny se do brněnského divadla vrací špičkový orchestr Collegium 1704 pod taktovkou Václava Lukse, aby se společně s režisérem Jiřím Heřmanem vydali za krásami Mozartovy opery, která se těší neutuchající popularitě na celém světě. A není divu, neboť Figarova svatba se mimo brilantní a jiskřivou hudbu, co vás strhne svým neustávajícím tokem podobným horské bystřině, pyšní i téměř činoherním libretem. A jak by taky ne, když základem pro Da Ponteho byla stejnojmenná hra vynikajícího francouzského dramatika Pierra de Beaumarchais.
Figarovu svatbu provázelo už od dob její činoherní premiéry označení revoluční hra, ale pravdou je, že místo revoluce je Figarova svatba především o lidech. A o vztazích mezi nimi, což je téma staré jako lidstvo samo a nikdy nepřestane být aktuální. Právě proto nás stále přitahuje čistá láska mezi Zuzanou a Figarem, baví rozjívený Cherubín se svou rozvíjející se sexualitou, který hledá objekt zbožňování v každé dostupné ženě, dojímá milostné zklamání Rosiny i se můžeme vidět v nepříliš úspěšných výbojích hraběte Almavivy. Navíc máte konečně možnost zjistit, co se stane s operními hrdiny, když spadne opona na konci Lazebníka sevillského.
Karol Szymanowski: Król Roger
Dirigent: Robert Kružík
Režie: Vladimír John
Scéna: Martin Chocholoušek
Kostýmy: Barbora Rašková
Premiéra: 13. červena 2025 v Janáčkově divadle
Dvojí pojetí světa, jedna hranice mezi nimi – jedno ztělesňuje rozum a světlo, druhý je živelný, temný a iracionální. Jedné noci na křesťanský dvůr krále Rogera přichází charismatický pastýř, který naruší zavedený řád křesťanských hodnot a vidění světa. Přináší jeho učení radost a dobro nebo jen zkázu a chaos?
Jednoznačnou odpověď opera Król Roger polského skladatele Karola Szymanowského nenabízí, on sám ji označoval jako mystérium, jehož tématem je sebepoznání člověka, jeho sexuality i spiritualita. Inspiraci pro dílo, které mělo premiéru v roce 1924, našel skladatel při své cestě na ostrov Sicílie, místě oplývajícím památkami starověké i orientální kultury a raně křesťanského umění. Snad právě proto se stala centrem Szymanowského opery historická postava krále Rogera II., který zde ve 12. století vládl, a na jehož dvoře se prolínaly kultura a filozofie křesťanská s arabskou. Stejně tak se díky skladatelově fascinaci antikou a exotikou Orientu do jeho hudby promítají nejen prvky impresionismu, ale právě i arabské hudby.
Na brněnském operním jevišti bude toto jedinečné dílo uvedeno poprvé a poprvé se na něm představí i mladý talentovaný režisér a čerstvý absolvent JAMU Vladimír John, který již svým loňským absolventským představením zaujal nejen brněnské publikum.
Janáčkovy narozeniny
3. 7. 2023, piazetta před Janáčkovým divadlem
Leoš Janáček slaví 170. výroční narození a Národní divadlo Brno mu nachystalo narozeninový dárek v podobě dne plného zábavy. Dopoledne bude před Janáčkovým divadlem probíhat zábavná hra pro celé rodiny, odpoledne je připraven minikoncert na schodech divadla v podání členů Orchestru Janáčkovy opery NdB a spolu s ním happening kam můžete přijít Janáčkovi napsat své přání k narozeninám. V 18:00 hodin proběhne na piazettě Krok za oponu s Její pastorkyní a ve 20:00 hodin se uskuteční promítání na velkoplošné obrazovce záznamu inscenace Její pastorkyně z londýnské Royal Opera Covent Garden.
Česká a Moravská mše vánoční
Dirigent: Marko Ivanović
15. prosince 2024 v Janáčkově divadle
Adventní čas již tradičně v brněnské opeře patří Hrám o Marii Bohuslava Martinů, teď se k nim ještě připojil program věnovaný zřejmě nejoblíbenějšímu vánočnímu dílu – Rybově České mši vánoční.
Láskyplně přezdívaná Rybovka vznikla v roce 1796 a jejím autorem je český skladatel Jakub Jan Ryba, který ke mši napsal i vlastní český text. I když Ryba respektoval části latinské hudební mše, vytvořil vlastně pastorální hru o zvěstování Kristova narození a příchodu pastýřů k jesličkám, která se díky svým svěžím a radostným melodiím stala okamžitě populární a i dnes, více než dvě stě let od svého vzniku, neodmyslitelně patří k vánočnímu období. Rybova mše však nebyla v době svého vzniku jedinou. Jednou z jejich předchůdkyní je půvabné dílo moravského kantora Josefa Schreiera Missa pastoralis in C boemica také uváděná jak Moravská mše vánoční „Čuj, Miko, čuj!“, která vznikla někdy okolo roku 1755. Schreierova Mše je vlastně sledem drobných pastorel, které vtipně mísí latinský text s texty ve valašském dialektu, hudebně vychází hojně z moravské lidové hudby pozdního baroka a je tak zajímavým protějškem klasicistní mše Rybovy.
Open air koncert
Připojte se k oslavám zahájení sezony 2024/2025 Národního divadla Brno! V pondělí 5. září v 18:00 hodin ožije piazzetta před Janáčkovým divadlem již tradičním open air koncertem Janáčkovy opery NdB. Těšit se můžete na sólisty, sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB pod taktovkou šéfdirigenta Marko Ivanoviće, stejně jako na kolegy z Činohry NdB. Spolu s nimi nahlédnete pod pokličku připravované sezony a dozvíte se, jaká hudební překvapení vás čekají. Vstup zdarma.
Předpremiérové kukátko
Neformální setkání s inscenátory a umělci několik dnů před premiérou v hledišti Janáčkova divadla, kde se posluchači dozví zajímavé informace “z tvůrčí kuchyně” a poslechnou si hudební ukázky z připravované premiéry. Vstup je zdarma, vysílání živě i na YouTube opery.
Krok za oponu s operou
Pořad je určen všem zvídavým divákům, malým i velkým, kteří se chtějí přiučit něčemu novému. Nabízí sedmdesát minut interaktivní, dobrodružné a hlavně zábavné cesty do nitra operních inscenací se sólisty, sborem a orchestrem Janáčkovy opery. Průvodcem na tomto výletě vám bude šéfdirigent Marko Ivanović a dramaturgyně opery Patricie Částková.
Pro rodiny s dětmi
Pro všechny, kteří míří na operu se svými dětmi, zařazuje Národní divadlo Brno k vybraným představením lektorské úvody pro děti, které se uskuteční ve foyer divadla. Divadlo připraví děti zábavnou formou na operní žánr a téma daného představení. Vždy 45 minut před představením. Vstup zdarma. Nalaďte se s dětmi na představení pomocí tematického tvoření. Před představením a o přestávce můžete obohatit svůj divadelní zážitek o ten výtvarný a zapojit se do výtvarné dílny. Navíc si děti s sebou odnesou vlastnoručně vyrobenou památku na návštěvu Janáčkovy opery NdB. Program probíhá k vybraným dětským představením, vždy hodinu před začátkem. Vstup zdarma.
Diskuse s inscenátory
Odcházíte z přestavení opery nejen plni hudby, ale i otázek, na které byste rádi znali odpovědi? Pak je nový projekt přesně pro vás. Divadlo připravilo řadu diskusí s inscenátory, které se konají přímo po představení ve foyer Janáčkova divadla. Budete mít jedinečnou možnost se setkat se členy inscenačních týmů a pobavit se s nimi o tom, co jste právě zhlédli.
Podcasty
Chcete si poslechnout, co se nového připravuje v opeře nebo se dozvědět zajímavosti ze zákulisí? Od sezony 2023/2024 nabízí Janáčkova opera NdB svým divákům dva pravidelné podcastové seriály. V podcastu Valim na operu moderovaným Borisem Klepalem se prostřednictvím zajímavých hostů ze souboru i mimo divadlo můžete seznámit s připravovanými inscenacemi i s těmi, které se na repertoár vrací po delším čase. Podcast Valim za oponu vám představí jednotlivé členy souboru, ať už sólisty, dirigenty, ale i inspicienty, produkční, členy sboru a orchestru z trochu méně pracovní stránky a prozradí i zajímavosti ze zákulisí divadla.
Premiéry 2024/2025 – balet
Karel Littera, dramaturg souboru Baletu NdB: “Nová baletní sezona bude ve znamení dvou velkých premiér a zároveň divácky silných titulů, na kterých budeme pracovat s významnými osobnostmi tanečního světa. Bratři Jiří a Otto Bubeníčkovi pro nás vytvoří zcela novou kreaci, původní balet Cyrano z Bergeracu na motivy veršovaného dramatu Edmonda Rostanda. Jarní premiéra sezony bude patřit jednomu z nejdůležitějších titulů klasického repertoáru, a to Donu Quijotovi na hudbu Ludwiga Minkuse. Tato produkce bude od současného uměleckého šéfa a hvězdy Pařížské opery Josého Carlose Martíneze a přinese na naši scénu španělský temperament spolu s vrcholnou klasickou technikou. Balet NdB 2 bude i nadále připravovat skvělé večery do divadla Reduta, kde uvedeme v původní premiéře Program 5 a 6, kdy první ze jmenovaných bude věnován Roku české hudby 2024. Jsem přesvědčen, že umělecká kvalita naváže na předchozí programy, které otevřely cestu našemu mladému souboru do zahraničí, Jižní Koreje a Anglie. Všechny naše důležité stálé projekty budou i nadále pokračovat, ať již jsou to lektorské aktivity, Mezinárodní den tance, hostování světových hvězd v našich představeních, hraní na letní scéně Biskupského dvora nebo benefiční Gala proti rakovině – Tancem pro život, pořádané ve spolupráci s Masarykovým onkologickým ústavem. Evropské baletní mládí pak podpoříme druhým ročníkem mezinárodní baletní soutěže EDCB 2025.”
Premiéry 2024/2025 – činohra
Milan Šotek, umělecký šéf souboru Mahenovy činohry NdB: Činohra NdB pro Vás na příští sezonu připravila hned deset repertoárových novinek! V Mahenově divadle uvedeme dvě kanonické české hry – ty ovšem napsali čtyři autoři, neb vznikaly v bratrských tandemech. Půjde o Maryšu bratří Mrštíků, již odlehčí alegorická revue Ze života hmyzu bratří Čapků.
Dramaturgické dvojice se pak propíší do celé sezony: nášup české dramatiky vyváží dvě současné světové hry, uvedené v českých premiérách. Vlastenci Petera Morgana, hlavního scenáristy seriálu Koruna (The Crown) a autora veleúspěšné Audience u Královny, nám dají nahlédnout do prostředí ruských oligarchů, které zrodilo muže, jenž následně rozpoutal největší válečný konflikt současnosti. Mistr autorských adaptací divadelní klasiky, Australan Simon Stone, nás zase v Hotelu Strindberg ubytuje mezi postavami věhlasného švédského dramatika, aby nám scény z jejich partnerských životů ukázal ve zcela aktuálním světle.
V druhé naší budově, v divadle Reduta, uvedeme dvě původní české hry, které pro náš soubor napsali sami jejich režiséři. Tomáš Svoboda v crazy komedii nazvané příznačně i přízračně Brněnské metro nabídne osobitou variaci středověké morality o Bohatci, kterého zaskočí Smrt. Půjde však o ctnosti a nectnosti veskrze dnešní a vedle mementa mori se především nezapomeneme smát! Martin Glaser, v zavedeném tandemu s Olgou Šubrtovou, půjde takříkajíc s kůží na trh, když svou hru s provokativním názvem Mešita zasadí do divadelního prostředí. To bylo odjakživa metaforou světa. Co je ještě v životě a v umění a v životě v umění přípustné? A je tam vůbec místo pro humor?
Vedle těchto her zasvětíme Redutu dvěma moderním variantám antických mýtů, následovnicím inscenací Idomeneus a Amfitryon. Nesmlouvavý text izraelské dramatičky Sivan Ben Yishai, autorky loňské německé Hry roku, Like Lovers Do (Paměti Medúzy) zinscenuje Aminata Keita a jistě tím ještě více rozproudí vody, rozčeřené už předchozím Feministou. Janusz Klimzsa, matador divadla opřeného o herce, pak v kongeniálním vlastním překladu uvede hru polského McDonagha Janusze Głowackého Antigona v Novém Yorku.
Když k předchozím řádkům doplníme ještě jména režisérů, jako jsou Michal Dočekal, Marián Amsler, Dodo Gombár, Jakub Šmíd a samozřejmě Štěpán Pácl, a dvě české premiéry monodramat předních světových dramatiků na Malé scéně Mahenova divadla: Déšť Ferdinanda von Schiracha a Krásná Anne-Marie Yasminy Rezy, věřím, že se rázem těšíme nejen my, ale už i Vy!”
Festival Divadelní svět Brno 2024
Martin Glaser, ředitel NdB: “Od 17. do 28. května se Brno stane znovu hlavním městem divadelního světa. Jubilejní 15. ročník Mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno připraví pro diváky více než sedmdesát představení a dalších akcí, které jinak není možné v Brně běžně zažít.
Festival DSB zahájí 17. května soubor Baletu NdB 2 se svou autorskou performancí DNA na piazzettě před Janáčkovým divadlem. Hned v úvodu festivalu čeká na diváky jedna z jeho hlavních událostí. Po více než deseti letech se do České republiky vrací prestižní Akram Khan Company britského choreografa bangladéšského původu Akrama Khana, která v rámci hostování uvede tanečně pohybovou inscenaci Kniha džunglí jinak. Velkolepou inscenaci plnou multimediálních projekcí tohoto již legendárního choreografa uvede festival v Janáčkově divadle 18. a 19. května.
Jeden z největších a nejlépe hodnocených českých divadelních festivalů tak do Brna přiveze unikátní výběr zahraničních inscenací z Polska, Německa, Švýcarska, Slovenska a Velké Británie a ta nejlepší představení tuzemské divadelní scény. Více než deset dnů nabitých velkou činohrou, komorními projekty, tanečními inscenacemi, site-specific performancemi, nabídkou pro dětského diváka a bohatým doprovodným programem spolupořádají téměř všechna brněnská divadla – Národní divadlo Brno, Městské divadlo Brno, Divadlo Husa na provázku, Divadlo Polárka, Divadlo Radost i umělecké scény Divadelní fakulty JAMU – Studio Marta a Divadlo na Orlí.
Já i celá dramaturgická rada vnímáme síťování a propojování festivalu s prestižními zahraničními aktéry umělecké mezinárodní scény jako další krok k jeho rozvoji a budoucímu směřování. Chceme tak divákům nabízet ke zhlédnutí projekty, které jsou jinak běžně k vidění na festivalech pouze v západní Evropě nebo třeba v Asii.
A právě takovou inscenací, která aktuálně sklízí pozitivní divácké ohlasy na velkých zahraničních festivalech, je projekt Zaměstnanci varšavského Teatr Studia a polské režisérské hvězdy Łukasze Twarkowského. Inscenace reflektující budoucnost lidstva a jeho vztahu k robotice a umělé inteligenci bude uvedena mimořádně v pavilonu G2 na brněnském výstavišti. Tuto strhující multimediální show uvede festival na jeho samotném závěru 27. a 28. května.”
Festival Janáček Brno 2024
Martin Glaser, ředitel NdB: “Závěr Roku české hudby vyvrcholí v Brně třemi týdny festivalu Janáček Brno 2024 nabitými skvělými hudebními a divadelními projekty v podání špičkových českých a zahraničních interpretů. Mottem 9. ročníku festivalu je Bez hranic!… a česká hudba žádné hranice nezná. Užijte si během tří festivalových týdnů jedinečný genius loci Brna, multikulturního města plného krásné architektury, umění i gastronomie, kde se zrodila myšlenka genetiky i vrcholná díla Leoše Janáčka, génia hudby 20. století.
Program letošního ročníku je věnován českým skladatelům a pro festivalové návštěvníky jsou připravena díla známá i skutečné rarity v provedení českých a zahraničních umělců. Prostě skvělé shrnutí toho, co česká hudba nabídla a stále nabízí nejen doma, ale i celému světu.
Festival zahájí Janáčkovy Výlety páně Broučkovy v režii světoznámého Roberta Carsena s Nicky Spencem v titulní roli. Berlínská Staatsoper Unter den Linden představí Věc Makropulos ve spektakulární inscenaci režiséra Clause Gutha s německou sopranistkou Dorotheou Röschmann v roli Emilie Marty a do Mahenova divadla se poprvé od světové premiéry vrátí opera Šarlatán Janáčkova žáka Pavla Haase, tentokrát v podání ostravského operního souboru a režii Ondřeje Havelky! Slavíme nejen Rok české hudby, ale i sto let od světové premiéry ikonické opery patřící Brnu – Příhody lišky Bystroušky! Poblahopřát jí přijdou i Adam Plachetka a Kateřina Kněžíková jako Revírník a Liška.
České hudbě patří i tři mimořádné orchestrální koncerty v podání významných hudebních těles – Bamberger Symphoniker pod vedením Jakuba Hrůši se světovou klavírní hvězdou Daniilem Trifonovem, Staatskapelle Berlin se svým šéfdirigentem Christianem Thielemannem a vynikajícím českým klavíristou Janem Bartošem a Orchestru Janáčkovy opery NdB s Janem Mráčkem pod taktovkou Roberta Kružíka.
V prostorách divadelních budov, ale i ve slavných brněnských vilách Tugendhat, Löw-Beer a Stiassni bude znít nejen Leoš Janáček, ale i Antonín Dvořák, Josef Suk, Bohuslav Martinů, Vítězslav Novák, Petr Eben, Jan Novák a třeba také Jaroslav Ježek.”
Tancem pro život
Martin Glaser, ředitel NdB: “Mimořádný projekt, který propojil Národní divadlo Brno s Masarykovým onkologickým ústavem. Na podzim 2024 se uskuteční druhý ročník mezinárodního tanečního galavečera, jehož výtěžek je věnován na podporu léčby onkologicky nemocných pacientů. Této výjimečné události s charitativním přesahem se zúčastnily takové světové hvězdy současného tanečního umění, jako Dorothée Gilbert z Pařížské opery, Michal Krčmář z Finského národního baletu nebo skvělá česká primabalerína Nikola Márová.“
Sbírka Divadlo pod proudem doby
Martin Glaser, ředitel NdB: “27. března 2024 spouštíme novou crowdfundingovou sbírku na vydání výroční publikace Divadlo pod proudem doby. Tak zní název knihy s podtitulem 30 let Národního divadla Brno 1989–2019, přinášející soubor pohledů na vývoj Národního divadla Brno, k němuž došlo v třicetiletí ohraničeném sametovou revolucí a celosvětovou pandemií covid-19. Kolektiv autorů těžil své poznatky z četných archivních zdrojů a materiálů, zároveň se v mnoha případech měl možnost opřít o svou vlastní diváckou zkušenost i o názory všech souputníků divadla.
Publikace opatřená bohatou dokumentací předkládá postřehy divadelních praktiků i teoretiků, rozhovory s tvůrci i vůdčími osobnostmi ústřední brněnské, kdysi čtyřsouborové scény. Národní divadlo Brno zůstává i po sto padesáti letech své existence zrcadlem města, jeho kulturní politiky a zejména společnosti, z níž se zformovaly a stále formují generace diváků.
Za 1000 Kč podporovatelé a příznivci NdB získají právě tuto připravovanou plnobarevnou publikaci o 560 stranách, při podpoře vyšší částkou lze mít danou publikaci s podpisy umělců a umělkyň, s benefitem prohlídky divadelních budov NdB s vybraným hercem či herečkou NdB, nebo lze dokonce povečeřet ve společnosti ředitele NdB Martina Glasera. Divadlo pamatuje i na drobné dárce, ti kromě dobrého pocitu budou všichni pozváni na křest této knihy, který by měl proběhnout v září 2024.”
Sezonní předplatné
Národní divadlo Brno připravilo pro svoje diváky předplatné, které přináší svobodnou volbu výběru představení. Divák si tak může zvolit preferovaný žánr, zda chce chodit do divadla ve všední dny či o víkendech, nebo jaký je pro něho nejvhodnější čas začátku představení. Velkou výhodou je možnost skupiny vzájemně kombinovat. Sezonní předplatné je v prodeji od 26. března do 30. září 2024 a od listopadu bude možné zakoupit předplatné Vánoční dárek.
Flexi ABO
Celoročně NdB nabízí také Flexi ABO, které umožňuje naprostou svobodu ve výběru inscenací, termínů, místa, množství představení i vstupenek. Jedinou podmínkou je zakoupení minimálně 5 různých akcí po minimálně jedné vstupence na každou z nich. Flexi Abo je vždy o 30 % levnější než jednotlivé vstupenky.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]