Pražské jaro se pyšní novými vizuály. Podívejte se
Festival Pražské jaro včera představil novou vizuální prezentaci. Plakáty, propagační materiály, webové stránky a katalogy již neponesou dvojbarevný modrobilý rukopis Studia Najbrt, tak jak tomu bylo v posledních čtyřech ročnících. Důvod? Ve vypsané soutěži na novou vizuální prezentaci festivalu zvítězil koncept grafického studia ReDesign. Vítěznou novinku včera představil ředitel festivalu Roman Bělor.
„Vzhledem k tomu, že festival se symbolicky spojuje s obdobím jara, nechali jsme vizuál rozehrát živou barevností, šlo nám o to upoutat prvky, které se stávají jakýmsi koncertem pro oko,“ popsala záměr Klára Kvízová ze studia ReDesign. Podle ní je převedení barev do černobílé či monochromní barevnosti součástí návrhu, který se může libovolně rozvíjet. Návrh počítá například i s tím, že by mohlo být využito modro-červeno-bílé barevnosti a tím připomenout oslavy výročí české hudby 2014.
Loni Pražské jaro lákalo na svůj program v propagačních materiálech a na hravých „zpívajících“ plakátech. Motivem se stala durová stupnice. Předloni podobným způsobem autoři využili text Proč bychom se netěšili vypůjčený ze Smetanovy Prodané nevěsty.
První logo Pražského jara navrhl malíř a grafik František Muzika pro první ročník v roce 1946. Dal mu symbolický tvar elegantního houslového klíče v podobě prvního písmene slova festival.
Foto Pražské jaro, archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]