Autor: Barančicová Svatava

Svatava Barančicová, PhDr. je hudební publicistka a kritička. Studovala hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Doktorský titul získala v roce 1987.

Působí jako vedoucí sekce časopisů v nakladatelství Portál, v minulosti byla též předsedkyní správní rady v Nadaci musica iuvenis. Jako publicistka psala mimo jiné pro odborný časopis Hudební rozhledy, měsíčník Xantypa nebo pro Lidové noviny.

Pro Operu Plus připravuje rozhovory a píše recenze operních inscenací a koncertů.

Humperdinck ve Státní opeře: prostě pohádka

Druhá premiéra Humperdinckovy opery Jeníček a Mařenka se ve Státní opeře odehrála…

Smutné Hříšnice Dagmar Peckové

Ojedinělý CD projekt Hříšnice mezzosopranistky Dagmar Peckové se včera 24. března v…

Keenlyside a Kocán v Praze: událost sezony

Jen málokdy se vidí na jednom večeru tak vyrovnaná dvojice pěveckých hvězd,…

Mischa Maisky je stále králem koncertních síní

PKF – Prague Philharmonia si pozvala na lednový koncert 18. ledna do…

Adam Plachetka svým písňovým recitálem zvedl Rudolfinum ze židlí

Na lednovém recitálu basbarytonisty Adama Plachetky, pořádaném Českým spolkem pro komorní hudbu…

Alice Sara Ott a úspěšný restart PKO

Pražský komorní orchestr zahájil svoji koncertní sezonu v Rudolfinu 14. října s…

Dvořákův festival se loučil Straussem

Na závěrečný koncert Dvořákovy Prahy 22. září v Rudolfinu se festivalu podařilo…

Fedosejev zvedl Rudolfinum ze židlí

V úterý 16. září se pódium Rudolfina zaplnilo členy Velkého symfonického orchestru…

Jak zní Dvořák „po arménsku“?

Česká filharmonie vystoupila na Dvořákově Praze 14. září s mladým arménským violoncellistou…

Schönberg jako romantik, Dvořák jako experimentátor

Že je něco v tom titulku špatně? Že ti dva autoři mají…