Bayreuther Festspiele 2019: Strhující mistrovské kurzy a Tristan und Isolde
Při letošní návštěvě Bayreuthu jsme vzhlíželi ke dvěma opěrným bodům, a to k mistrovským pěveckým kurzům Dame Gwyneth Jones a k představení Tristana a Isoldy…
Martin Kajzar (nar. 1985) je český operní pěvec, pedagog a publicista. Vystudoval operní zpěv na Fakultě umění Ostravské univerzity a je držitelem doktorátu z hudební teorie a pedagogiky. Vystupoval s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Filharmonií Bohuslava Martinů a Czech Ensemble Baroque.
Na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity vyučuje disciplíny jako sluchová analýza, intonace, dějiny opery, úpravy písní a především hlasová výchova a profesionalita budoucích pedagogů. Vyučuje též na Fakultě umění Ostravské univerzity a na ZUŠ Ostrava-Poruba.
Jako publicista spolupracuje kromě Opery Plus také s časopisem Harmonie a Hudebními rozhledy. Připravuje pro nás především recenze zahraničních operních inscenací a rozhovory.
Při letošní návštěvě Bayreuthu jsme vzhlíželi ke dvěma opěrným bodům, a to k mistrovským pěveckým kurzům Dame Gwyneth Jones a k představení Tristana a Isoldy…
Londýnská Royal Opera House v Covent Garden představuje v rámci letních cyklů také Figarovu svatbu z pera Wolfganga Amadea Mozarta, a to v oživení poutavé…
Na otázku, kde je Tosca v rámci hudebně-historických souvislostí skutečně doma, napadne ať již erudovaného muzikologa či operního nadšence okamžitá odpověď – v Římě, a…
Náš poslední víkend se nesl ve znamení Lohengrina a Parsifala – titulů, které jsou fabulí provázané s tematikou Svatého grálu a nakonec spjaté i s…
Bolšoj Těatr v Moskvě divákům opět nabídnul celistvé a v mnoha ohledech vyspělé představení. I tentokrát, při naší již páté návštěvě tohoto operního svatostánku, jsme…
Když je genialita přenesená na papír natolik výjimečná jako v případě Mozartových oper a vtipná jako v případě Da Ponteho libret, netřeba žádných inovací. Oko…
Pro Velké divadlo v Moskvě je uvedení ruského díla v tradičním nastudování obvyklé, což je pochopitelné i směrem ke konzervativnímu publiku. Ať již hovoříme o…
Frankfurtská opera nepatří k nejvzhlednějším budovám jinak elegantního středu města, ale svým interiérem divadlo vnější vzezření kompenzuje. Díky vysokému jevišti a částečně zastřešenému orchestřišti zde…
Bolšoj těatr nefunguje jako jiné velké operní domy, kde je fluktuace sólistů přirozená a pěveckou osobnost tvoří manažeři. Svojí produkcí ukazuje na jiný možný směr,…
Současné nastudování vídeňského Tristana mělo premiéru v roce 2013, a to ve zcela jiném obsazení, než které jsme měli možnost slyšet a vidět tentokrát. Po…
Víkend ve Vídni v duchu německé opery začal včerejšího večera Arabellou Richarda Strausse. Tato jindy noblesní, straussovsky komická salónní opera z prostředí císařské Vídně tentokrát…
Ostravské publikum v sále Janáčkovy filharmonie zažilo skutečně jedinečný večer. Vyslechlo Schubertovu intimní písňovou pouť Zimní cesta (cyklus písní pro mužský hlas a klavír na…
Rozhovor s ředitelem Národního divadla moravskoslezského, režisérem Jiřím Nekvasilem. Tentokrát nejen o divadle a chystaných novinkách na ostravské scéně, ale také o osobním pohledu na…
Rozhovor s renomovaným českým dirigentem Robertem Jindrou na téma současných trendů světových operních divadel. A také o jeho osobních zkušenostech z českých a zahraničních divadel…
Ostravské obecenstvo mělo jedinečnou možnost zažít multižánrový koncert, jehož ústředním bodem bylo, a troufnu si říct je a bude nadále, jméno Leoše Janáčka. Poetický večer…
Uvedení opery z pera dvojjazyčného Ermanna Wolfa-Ferrariho si zajisté zaslouží naši pozornost, jelikož se zde setkáváme s titulem, jenž je nejen v tuzemsku, ale i…
Mozartova notoricky známá komická opera Le nozze di Figaro byla v lipském provedení velmi příjemným večerem plným nenucené zábavy, kvalitních výkonů sólistů, ansámblu i orchestru.…