Sexualita v současném českém tanečním umění
Český vzdělávací systém současného tance si uvědomuje velmi pomalu, že mu tak trochu ujíždí vlak plný myšlenkových konceptů, které nastavily vývoj tance, divadla a performativních…
Vystudovala taneční konzervatoř v Praze, dějiny umění na Katolické teologické fakultě v Praze a choreografii na HAMU v Praze. Působila v Národním divadle Brno a stala se sólistkou v Národním divadle v Praze. Od roku 2010 působí jako nezávislý tanečník, performer, choreograf a pedagog. Zaměřuje své projekty na spolupráci s renomovanými českými i zahraničními vizuálními umělci. Svá autorská choreografická díla vytvořila převážně pro soubor PKB, jehož uměleckou vedoucí byla v sezóně 2013/14. Za interpretační i choreografickou činnost získala řadu ocenění a její tvorba je uváděna na jevištích doma i v zahraničí, na festivalech současného tance a také v kontextu mezinárodní umělecké scény. Interakce umění a tance zkoumá i v teoretické rovině.
Český vzdělávací systém současného tance si uvědomuje velmi pomalu, že mu tak trochu ujíždí vlak plný myšlenkových konceptů, které nastavily vývoj tance, divadla a performativních…
Jérôme Bel je čelným představitelem hnutí non-dance, které vzniklo v devadesátých letech ve Francii. Non-dance má velmi blízko ke konceptuálnímu umění, pokud lze v tanci tyto…
Flashed by – choreografie Lenky Flory Ještě před samotnou recenzí jsem se rozhodla odpovědět si na otázku, proč chceme mluvit a psát o uměleckých dílech, která…
Polské taneční divadlo v Praze Polské taneční divadlo, které zavítalo do Prahy 18. prosince 2013 s představením Minus 2 Ohada Naharina, vzniklo v Poznani v…
Korejská choreografka Ji-Eun Lee: „Nejdůležitější je pro mne vztah s tanečníky“ Pocházíš z Jižní Koreje, oba tvoji rodiče jsou tanečníci a učitelé tance, jak to ovlivnilo…