Choreograf Jan Kodet přeje „Dobrou chuť!“
V představení se objevují otázky životního prostředí. Chtěli jste, aby se diváci zamysleli i nad tímto tématem, které je dnes velice aktuální?
Já jako tvůrce nemám tendence publikum aktivovat nebo provokovat. Nápad přišel od scénografa Jakuba Kopeckého. Původně chtěl udělat celou scénu z polystyrenu, zamýšlel se nad tímto materiálem. Nebo jsme si chtěli pohrát s různými balícími technikami potravin. Zkrátka nápady se vršily jeden na druhý, někdy jsme je rozvinuli, někdy vyměnili a jindy zabalili (směje se).

Se SKUTRy spolupracujete opakovaně. Máte na věci podobný pohled?
Jak kdy a jak v kterém projektu – jestli jde o operu, činohru či tanec. Když názor nesdílíme, hraje roli většinou ten třetí, který to často rozhodne. Chováme k sobě ale přirozený respekt, podporujeme se a inspirujeme. Když jeden začne „pajdat“, druzí dva ho podepřou.
Jaké to je pracovat s duem? Necítíte se někdy jako ten třetí?
Je pravda, že i když už jsme takový trojúhelník, SKUTři jsou jen oni dva. Jsou opravdu každý jiný, a kdyby spolu přestali pracovat, chyběla by tam energie toho druhého. Když děláme na nějakém projektu všichni společně, v průběhu kolikrát nevíme, co z toho bude. Jak se ale jde do finále, vždy se nějak potkáme. Nejdůležitější ale je, že na sebe slyšíme, proto mě spolupráce s nimi tolik baví. Takže odpověď v podstatě je: ne, necítím (směje se).
***

Jan Kodet po absolvování Taneční katedry pražské HAMU působil 10 let v zahraničí (Dance Berlin, S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt a Ballet Gulbenkian Lisabon). Klíčovou zkušeností pro něj je spolupráce s portugalským choreografem Ruiem Hortou, v jehož skupině několik let tančil a posléze pracoval v celé řadě významných evropských souborů jako jeho asistent. V současné době patří k předním představitelům taneční scény a na svém kontě má řadu úspěšných a oceněných projektů. Kromě nezávislých tanečních projektů (Gates, Lola & Mr.Talk, Kevel aj.) vytvořil původní představení pro Balet ND (Malá mořská víla, Čarodějův učeň, Camoufl●AGE, Zlatovláska), ale také pro Laternu magiku (Human Locomotion, Argonauti).
Spolupracuje s režijním duem SKUTR, a to jak na operních, tak činoherních představeních (Výlety pana Broučka – NDM Ostrava, Příběhy Lišky Bystroušky – Otáčivé hlediště v Českém Krumlově, Hoffmanovy povídky – ND Brno, Sen noci svatojánské a Romeo a Julie – Shakespearovské slavnosti Praha či Kytice v ND). S choreografií pro operu začal ale v týmu Jiřího Heřmana, s kterým spolupracuje doposud (např. Rusalka, Hry o Marii, Gloriana (vše pro ND v Praze) nebo Dido & Aeneas, Epos o Gilgamešovi, Faust a Markéta (ND Brno) ad.
Jako pedagog působil v řadě zahraničních škol a profesionálních souborů, účastnil se celé řady mezinárodních workshopů, sám je spoluzakladatelem a uměleckým šéfem International Contemporary Dance Workshop Prague (ICDW). V Praze vyučuje mimo jiné choreografii na Taneční katedře HAMU a je baletním mistrem v souboru Baletu ND.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]