Nic mě nezarazí. Soňa Červená po operaci a s chodítkem vystoupí v sobotní premiéře Pikové dámy

Příběh o devastující hráčské vášni a touze po nedosažitelném se v nové inscenaci Čajkovského Pikové dámy večer poprvé odehraje v Brně. V dnešní premiéře vystoupí také Soňa Červená jako jedna z představitelek ztrojené role Hraběnky, a to navzdory vážnému úrazu a operaci, kterou teprve před dvěma týdny musela podstoupit. Všechny reprízy jsou až na pár vstupenek prakticky vyprodané.
Petr Iljič Čajkovskij: Piková dáma – vizuál – Soňa Červená (Hraběnka) (zdroj ndbrno.cz)

Dvaadevadesátiletá Soňa Červená v předpremiérovém rozhovoru připomněla, že byla v Brně před lety v angažmá, později z totalitního Československa emigrovala. „Tehdy byl takový slogan, že je to na věčné časy. A já jsem si opravdu myslela, že se loučím na věčné časy. A představte si, že za šedesát let tady stojím na jevišti, to je úžasné. Přála jsem si to, a tak jsem tady a nic mě nezarazí, abych tady nevystoupila,“ uvedla Soňa Červená.

https://www.facebook.com/janacekopera/videos/10154929795317126/

Do generálkového týdne zkoušek Čajkovského Pikové dámy se na prkna Mahenova divadla Soňa Červená vrátila po operaci krčku stehenní kosti, kterou podstoupila v Brně na konci ledna. Na jevišti při generální zkoušce používala jako oporu chodítko. Na tom, že na premiéře vystoupí, Soňa Červená navzdory vážnému úrazu trvala i přesto, že divadlo po její operaci začalo připravovat náhradní řešení v podobě alternace.

Opera inspirovaná novelou Alexandra Sergejeviče Puškina měla premiéru v roce 1890. V Brně se hraje po více než půlstoletí. Shodou okolností v inscenaci z roku 1953 taktéž účinkovala Soňa Červená.

https://www.facebook.com/janacekopera/videos/10154932268462126/

Režisér Martin Glaser operu inscenuje jako vzpomínky člověka, který překročil hranici šílenství a zpětně pohlíží na svůj život. „Ničí jej touha po nedosažitelném – po bohatství, úspěchu, kterého by mohl dosáhnout bez práce, bez zásluh,“ popsal Martin Glaser. Doplnil, že právě tento motiv přibližuje operu současnosti. Klíčovou postavu hraběnky ztvární tři představitelky, které budou na jevišti spolu. „Prostá metafora, že nositelku tajemství tří karet Heřman vnímá jako trojhlavou saň, mi přišla velice zajímavá,“ vysvětlil Martin Glaser.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat