Nic mě nezarazí. Soňa Červená po operaci a s chodítkem vystoupí v sobotní premiéře Pikové dámy

Příběh o devastující hráčské vášni a touze po nedosažitelném se v nové inscenaci Čajkovského Pikové dámy večer poprvé odehraje v Brně. V dnešní premiéře vystoupí také Soňa Červená jako jedna z představitelek ztrojené role Hraběnky, a to navzdory vážnému úrazu a operaci, kterou teprve před dvěma týdny musela podstoupit. Všechny reprízy jsou až na pár vstupenek prakticky vyprodané.
Petr Iljič Čajkovskij: Piková dáma – vizuál – Soňa Červená (Hraběnka) (zdroj ndbrno.cz)

Dvaadevadesátiletá Soňa Červená v předpremiérovém rozhovoru připomněla, že byla v Brně před lety v angažmá, později z totalitního Československa emigrovala. “Tehdy byl takový slogan, že je to na věčné časy. A já jsem si opravdu myslela, že se loučím na věčné časy. A představte si, že za šedesát let tady stojím na jevišti, to je úžasné. Přála jsem si to, a tak jsem tady a nic mě nezarazí, abych tady nevystoupila,” uvedla Soňa Červená.

Rozhovor – Soňa Červená

♠️ Velkolepý návrat hraběnky Soni Červené | 1. část | Piková dáma ♠️Janáčkova opera: Piková dáma již tuto sobotu v Mahenově divadle!

Posted by Janáčkova opera on Donnerstag, 15. Februar 2018

Do generálkového týdne zkoušek Čajkovského Pikové dámy se na prkna Mahenova divadla Soňa Červená vrátila po operaci krčku stehenní kosti, kterou podstoupila v Brně na konci ledna. Na jevišti při generální zkoušce používala jako oporu chodítko. Na tom, že na premiéře vystoupí, Soňa Červená navzdory vážnému úrazu trvala i přesto, že divadlo po její operaci začalo připravovat náhradní řešení v podobě alternace.

Opera inspirovaná novelou Alexandra Sergejeviče Puškina měla premiéru v roce 1890. V Brně se hraje po více než půlstoletí. Shodou okolností v inscenaci z roku 1953 taktéž účinkovala Soňa Červená.

Rozhovor – Soňa Červená | Piková dáma | 2.část

♠️ Poselství pro příznivce Janáčkovy opery NdB, z nitra pěvkyně Soni Červené | 2. část rozhovoru ♠️ Janáčkova opera: Piková dáma

Posted by Janáčkova opera on Freitag, 16. Februar 2018

Režisér Martin Glaser operu inscenuje jako vzpomínky člověka, který překročil hranici šílenství a zpětně pohlíží na svůj život. “Ničí jej touha po nedosažitelném – po bohatství, úspěchu, kterého by mohl dosáhnout bez práce, bez zásluh,” popsal Martin Glaser. Doplnil, že právě tento motiv přibližuje operu současnosti. Klíčovou postavu hraběnky ztvární tři představitelky, které budou na jevišti spolu. „Prostá metafora, že nositelku tajemství tří karet Heřman vnímá jako trojhlavou saň, mi přišla velice zajímavá,“ vysvětlil Martin Glaser.

Mohlo by vás zajímat


Komentujte

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na