Ministerstvo sobě

    Se zájmem jsem si přečetl vyjádření Daniela Dvořáka: Proč se neúčastním výběrového řízení na místo ředitele ND (najdete zde). Jako člověk, který řadu let stál…

    Operní budovy mluví. Naslouchejte…

    Význam operních domů jako budov si při návštěvě představení uvědomujeme často jen mimoděk. I tak ale pak většinou hodnotíme spíše pohodlí a pochopitelně také akustické…

    Špatní vlastenci

    V době, kdy je u nás téma peněz pro kulturu více než aktuální a kdy se debatuje (nejen) o budoucnosti nejednoho z našich divadel, přinášíme bez…

    Kritika kritiky (18)

    O aplausu Felix Weingartner (1913) Když se něco líbí dítěti, tleská. Skoro se zdá, že tleskání je pro člověka typickým projevem radosti, když to dělají…

    Kritika kritiky (17)

    Rok 2013 bude rokem dvojího výročí Richarda Wagnera. Bude se o něm jistě hodně psát, bude hodně přednášek, konferencí, bude se rekapitulovat wagnerovský výzkum a…

    Morbidita hudby a opery (2)

    (Dokončení) Souznění a dvanáct tisíc ulit S Ensemblem Opera Diversa jsme v říjnu hráli představení naší původní opery Dýňový démon ve vegetariánské restauraci ve Slavičíně,…

    Morbidita hudby a opery (1)

    Titul této úvahy je vypůjčen z názvu knihy statí amerického hudebního kritika Josepha Kermana (Opera and the Morbidity of Music, 2008). S přáteli, kolegy i…

    Co zazpívá Kate Lindsey v Praze

    Je jen dobře, že frekvence vystoupení zahraničních operních sólistů u nás se poslední dobou – alespoň co se Prahy týče - stále více zahušťuje, byť…

    Sbohem, Státní opero!

    Kdykoliv vstoupím do budovy Státní opery, vzpomenu si na ten úžasný pocit, kdy jsem jako chlapec, člen Kühnova dětského sboru, poprvé v této budově, tehdejším Smetanově…

    Silvestr s Lizou Minnelli

    Nedávno se mně dostaly do rukou pikantní memoáry o zlatých časech Hollywoodu z pera amerického herce Farleye Grangera, dobře známého i v Česku ze dvou…