Plácido Domingo ve Stavovském divadle, s originální partiturou Dona Giovanniho
“Byl to úžasný moment mít v rukou partituru, kterou držel v rukách Mozart,” uvedl Plácido Domingo, který ji podepsal svým jménem v notách. Partitura bude vystavena do neděle ve Stavovském divadle. Vzácnou památku, ve které se dokonce dochovaly i Mozartovy rukopisné poznámky, zapůjčila Pražská konzervatoř, v jejímž archivu se nachází.
Představení Dona Giovanniho bude Plácido Domingo dirigovat ve Stavovském divadle 27. a 29. října. Koncerty se uskuteční při příležitosti 230. výročí světové premiéry této opery. Nedělní představení uvede Národní divadlo v přímém přenosu na piazzettě na Havlově náměstí.
“Sen se stává realitou, vstoupit do budovy Stavovského divadla a nasát jeho atmosféru je velice emocionální zážitek. Doufám ve výborné publikum,” řekl Plácido Domingo v průběhu příprav. “Orchestr má představení v krvi, je s Mozartem spjatý. To, co například předvádějí housle, je prostě úžasné,” dodal.
Inscenaci zaznamenává i Česká televize. Režie se ujal režisér Brian Large, který proslul přenosy operních inscenací Metropolitní opery v New Yorku či opery ve Vídni a který nedávno získal Medaili Nadace Bohuslava Martinů. Česká televize také produkuje dokument režiséra Martina Kubaly, který vzniká ve spolupráci s tvůrčí skupinou Vítězslava Sýkory. Film se zaměří jak na pobyt této legendy operního nebe v Praze, tak i na význam projektu.
Slavný pěvec si do zmíněných dvou provedení Mozartovy opery Don Giovanni v Praze vybral vedle Kateřiny Kněžíkové také barytonistu Jiřího Brücklera do role Masetta a Jana Šťávu do role Komtura. V dalších rolích se v Praze představí úspěšní účastníci soutěže Operalia, kterou organizuje právě Plácido Domingo. Rozhovory s představitelem titulní role, italským basbarytonistou Simonem Alberghinim, a s rumunským basistou Adrianem Sâmpetreanem, který se v Praze ujme úlohy Leporella, jsme přinesli zde. Donnu Annu ztvární moldavská sopranistka Irina Lungu, Zerlinu Ruska Julia Novikova, Ottavia její krajan Dmitry Korchak. Základem pro vytvoření scénické koncepce je využití scény vytvořené pro tuto operu v dílně předního českého scénografa Josefa Svobody a kostýmů Theodora Pištěka, pod režií je podepsán Jiří Nekvasil. Dona Giovanniho už dirigoval ve Washingtonu či v newyorské Metropolitní opeře.
Plácido Domingo dnes také uvedl, že by se do Prahy rád v budoucnu vrátil jako operní pěvec. “Už ne jako tenor, ale jako barytonista, s tenorem jsem skončil před osmi lety,” upozornil.
Projekt Plácido Domingo v Praze, který pořádá spolek Domingo-Mozart-Prague s Národním divadlem, finančně podpořilo ministerstvo kultury, a to i přes negativní stanovisko komise odborníků, která žádosti o dotace na klasickou hudbu hodnotí.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]