Poslední žijící žačka Sergeje Rachmaninova vydává v 97 letech nové album

Americká pianistka Ruth Slenczynská, která na koncertním pódiu debutovala jako šestiletá, vydá v sedmadevadesáti letech nové album nazvané My Life in Music (Můj život v hudbě). Nahrávka skladeb Sergeje Rachmaninova a Fryderyka Chopina vznikla loni, prodávat se začne v půlce března.

Ruth Slenczynská (zdroj Lake Audio & Video)
Ruth Slenczynská (zdroj Lake Audio & Video)

„Kdo kdy slyšel o pianistovi, který by v mém věku ještě nahrával desky?“ glosovala událost Ruth Slenczynská, která 15. ledna 2021 oslaví devadesáté sedmé narozeniny.

Slenczynská byla už od raného věku považována za obrovský talent a předválečná média označovala děvčátko doprovázející orchestr za největší senzaci od dob Mozarta. Ke klavíru ji přivedl její otec, houslista a někdejší šéf varšavské konzervatoře, už v jejích třech letech. V šesti letech poprvé vystoupila v Berlíně a o rok později v Paříži a je nejspíš poslední žijící žačkou ruského skladatele a klavíristy Sergeje Rachmaninova.

Ve své autobiografii Forbidden Childhood (Zakázané dětství) Slenczynská na dril a pevné otcovo vedení vzpomíná s hořkostí. „Důvod, proč lidi tak překvapovalo, co dokážu u piana, byl poměrně prostý. Otec mě nutil cvičit devět hodin denně, každý den,“ napsala. V patnácti letech se koncertování vzdala, přerušila s otcem styky a začala studovat psychologii. K hudební kariéře se vrátila až v 50. letech, po rozvodu s prvním manželem.

„Je neuvěřitelné, když si uvědomíme, že Ruth na pódiu debutovala ještě před nástupem barevného filmu a zhruba ve stejné době, kdy vznikla televize. Fakt, že i po devíti dekádách je stále na vrcholu profese, je zcela výjimečný. Těžko si vybavit jiný případ člověka, který by i v jakékoli jiné profesi dokázal tak dlouho udržet vrcholné výkony,“ uvedli Laura Monksová a Tom Lewis z nakladatelství Decca, které novou nahrávku vydává.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments