Pražské jaro v číslech: Tržby i návštěvnost letos byly o něco nižší
Tržby z prodeje vstupenek na letošní ročník festivalu klasické hudby Pražské jaro činily 21,5 milionu Kč, návštěvnost se pohybovala kolem 90 procent. Návštěvnost předchozího 70. ročníku byla přibližně 93 procent a za vstupenky lidé utratili zhruba 23 milionů korun. Dnes to uvedl mluvčí festivalu Pavel Trojan.
Letošní 71. ročník mezinárodního hudebního festivalu nabídl půlstovku koncertů klasické hudby v sedmnácti koncertních sálech Prahy. Zcela vyprodaných bylo dvaadvacet koncertů. Nejdražší vstupenky letos byly na tradičně vyprodaný zahajovací koncert, jejich ceny se pohybovaly od 550 korun do 3300 korun.

O festival je v posledních letech velký zájem. Na 69. ročníku se festival vyprodal z 94 procent a zájemci za lístky zaplatili 24 miliony korun. O rok dříve to bylo 22,5 milionu korun a 93 procentní návštěvnost. Ještě v roce 2010 byla návštěvnost o deset procent nižší.
Letošní Pražské jaro přivítalo na čtrnáct orchestrů, pětašedesát sólistů a dirigentů a devatenáct komorních souborů. Uznávané symfonické orchestry a interpreti dorazili z třiadvaceti zemí světa.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]