Tanečník v opeře
Toto není recenze, ani reportáž. Toto je umělecký povzdech formou fejetonu. Povzdech subjektivní a osobní, možná o to více autentický. Opera a balet jsou dva…
Toto není recenze, ani reportáž. Toto je umělecký povzdech formou fejetonu. Povzdech subjektivní a osobní, možná o to více autentický. Opera a balet jsou dva…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (8) Uvedení Raymondy na jeviště Stání opery ve Vídni můžeme považovat za dramaturgickou odvahu a risk. V předvánočním…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (7) Pro každý repertoárový baletní soubor je nová kreace vždy velkou výzvou. Pod pojmem kreace myslím dílo, které…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (5) Rakouská baletní scéna není ve srovnání s tou českou žádnou velmocí. Když pomineme monopol Státního baletu ve…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (4) Již od května loňského roku brázdí Evropu poslední dílo choreografa a režiséra, enfant terrible současného tance –…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (3) Vídeň je magická… Vídeň je tradicionalistická… Vídeň je konceptuální… S přestávkami zde žiji od roku 2001. Mám…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (2) Snad poprvé v životě za svou letitou uměleckou dráhu si dovolím napsat úvahu, či chcete-li fejeton, o…
Zápisky Martina Dvořáka z cest mezi žánry (1) Není úplně běžné, aby evropský umělec prezentoval svou práci ve východní Africe. V jižní Africe alias Kapském…