Nová role Magdaleny Kožené: muzikálová hvězda
Program Magdalena Kožená představila publiku na benefičním galakoncertu u příležitosti setkání donátorů a sponzorů při představování připravovaného ročníku Concentus Moraviae 2018. Setkání zpěvačky, známé projekty z oblasti klasické hudby, ve které se s jistotou profesionála pohybuje od baroka přes klasicismus až po impresionismus a současnost, s hudbou, jež patří pod patronát múz poněkud lehkých mravů, bylo velmi lákavé a dráždivé.
Brněnské Boby centrum je prostředí poněkud málo inspirativní, poplatné nevkusu devadesátých let, ale pro jazzové a popové koncerty je to prostor vyhledávaný. Jeho rozlehlost a členitost vyžaduje nejen nazvučení, ale i velké obrazovky. Kontakt s publikem není ideální, ale pomocí techniky se dá vyladit. Melody Makers jsou zkušeným orchestrem a dokáží se s nástrahami velkých sálů s přehledem vyrovnat, byli proto zpěvačce velkou oporou.
Publikum nevědělo, co má od večera očekávat. Jméno skladatele Colea Portera většině nic neříkalo, program večera nebyl k dispozici. Kdo ho postrádal, byl odkázán na zcela nové CD, které se v polovině večera křtilo, a tedy prodávalo až po skončení koncertu. Kmotrem byl brněnský muzikolog a skladatel Miloš Štědroň. Zpěvačka proto byla nucena si písně sama uvádět a pro jistotu i před zpěvem překládala jejich anglický text. Tohle nebylo příliš šťastné řešení, odhalila svoji nezkušenost a vše působilo poněkud strojeně. Ondřej Havelka se sice večera účastnil, ale jen jako host, zpočátku to vypadalo, že bude moderovat, ale zazpíval jen jednu písničku a druhou si dali společně jako duet. Škoda, že se konferování neujal, vyznělo by to přece jen profesionálněji a pestřeji.
Do akce se zapojovali i členové orchestru, především Juraj Bartoš, který je autorem transkripcí a aranžmá, a Miroslav Lacko u klavíru, který dokonce zapůjčil zpěvačce, aby zahrála mezihru. Několik orchestrálních skladeb se sólovými vstupy odlehčilo odvíjející se večer.
Sled písní Colea Portera byl na večeru zcela jiný než na CD. Zpěvačka zvolila pro první polovinu písně dravé a vtipné a její outfit tomu odpovídal. Tón udával charleston, a tak černé šaty na ramínkách ke kolenům byly stylové.
Písně jako Night And Day, Let’s Do It, Love For Sale nebo legendární Miss Otis Regrets udávaly náladu, která vyvrcholila poslední písní, uvozující název večera – Let’s Misbehave, kterou zpívali společně s Ondřejem Havelkou a nechyběl i charleston. Druhá polovina večera byla víc romantická, tomu odpovídala i dlouhá zlatá róba a rozpuštěné zlaté kadeře. I styl zpěvu víc konvenoval lyrickým písním, jako je You’d Be So Nice To Come Home To, Always True to You in My Fashion či Just One of Those Things. Tady si zpěvačka neodpustila nejen kantilénu, ale i romantický projev, a pustila naplno i hlavový tón, který ji ostatně neopustil celý večer. Pro zpěváka je to jen dobře, nikoli však pro mikrofon, který ho násobí, což nepůsobí na poslech příjemně.
Nástrahy muzikálového zpěvu je možné postupně praxí eliminovat a vychytat, je otázkou, jak dalece byl tento projekt cíleným vývojem pro další kariéru zpěvačky, nebo jestli to bylo jen příjemné vybočení do světa lehké múzy. Pro posluchače to bylo osvěžení, které nadšeně uvítali a navnadili se na nadcházející festival Concentus Moraviae. A protože má přitažlivé téma, Hudba a humor, je jistě na co se těšit.
Hodnocení autorky recenze: 90 %
Galakoncert pro Concentus Moraviae
Let’s Misbehave
Magdalena Kožená (zpěv)
Ondřej Havelka (zpěv)
Melody Makers
7. prosince 2017 Bobycentrum Brno
program:
výběr písní Colea Portera
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]