Hudební nástroj z 3D tiskárny: Piezoelektrické housle
Před několika lety byly v newyorském Javits Center vystavovány kuriózní hudební nástroje minulosti i budoucnosti. Mezi exponáty zaujaly návštěvníky piezoelektrické housle, které byly vyrobeny dvojicí architektů Eric Goldemberg a Veronica Zalcberg v ateliéru Monad Studio v Miami na Floridě ve spolupráci s multiinstrumentalistou Scottem F Hallem, který se zabývá výrobou nezvyklých nástrojů již od devadesátých let minulého století.
„Naše touha vytvořit neobvyklé nástroje vzrostla, když jsme si uvědomili, že estetické a technické problémy, kterým jsme čelili jako architekti, se nelišily od těch, kterým čelí hudebníci a skladatelé,“ říká Eric Goldemberg. On a Veronica Zalcberg se zajímali o „novou koncepci základních funkcí houslí.“ Nástroj je tedy výsledkem „intenzivního výzkumu v oblasti designu a výpočtů, který vede k přímému zapojení hudebníků, houslistů, skladatelů a interaktivních umělců různého druhu,“ dodává Goldemberg.
Vedle svého zvuku, by mohly piezoelektrické housle se svým „agresivním futuristickým designem“ patřit spíše do sci-fi filmů, než do symfonického sálu, ale nástroj náleží právem do dlouhé tradice snah posunout vývoj hudebních nástrojů vpřed, která balancuje na hranici inženýrství, fyzikálního výzkumu, hudby a v jistém slova smyslu i magie. „Veronica, Scott i já rozhodně respektujeme historický odkaz výroby houslí i jiných nástrojů, když vytváříme nové návrhy,“ říká Goldemberg. „Inovace v designu nástrojů je vyvažujícím činem, který dává hold historii i tradici a zároveň se odvážně dívá do budoucnosti.“
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]