Týden s tancem

Taneční konzervatoř hl. m. Prahy a Taneční centrum Praha zvou na absolventský respektive závěrečný koncert. V Brně se můžete vypravit na Litevský národní balet Vilnius, na Spellbound Contemporary Ballet a Slovinské národní divadlo Maribor. Soubor Pink Mama Theatre přiváží taneční inscenaci do La Fabriky, na mušku si bere svět módy.
Taneční centrum Praha

Mladé talenty lákají

Taneční konzervatoř hl. m. Prahy srdečně zve diváky na Absolventský koncert studentů 8.ročníku, který se bude konat 21. a 22. 6. ve Stavovském divadle od 19:00.
Bude to poslední společné účinkování na jevišti letošních absolventů: v první části diváci uvidí svatbu Aurory ze III. jednání z baletu Spící krasavice, v obtížných variacích a pas de deux se představí absolventi hlavního oboru klasického tance. Ve druhé části zatančí v choreografii Sedm (smrtelných hříchů), kterou vytvořila Alena Drapalíková pro absolventy hlavního oboru moderního tance. Závěr večera bude patřit lidovým tancům a suitě z baletu Raymonda.
Letošní absolventi:
Anastázie Dobrodinská, Tima Herz, Monika Janebová, Tereza Jindráková, Sophie Kereškéni, Adéla Krandová, Žofie Kučerová, Adéla Lišková, Filip Martinský, Ludmila Novotná, Aneta Pašková, Ikonija Pelemiš, Zuzana Rabochová, Daniel Racek, Josef Štěpančík, Martin Vokal, Tobiáš Waller, Anna Weisová

Taneční centrum Praha, konzervatoř – gymnázium uvede závěrečné představení v neděli 23. června v 19:00 hodin v prostorách Divadla ABC. „Studenti absolvovali celkem 97 představení na 43 jevištích a měli na repertoáru přes 9 hodin celovečerních i jednoaktových baletů a tanečních etud,“ rekapituluje sezonu vedení, „uvidíme tedy jen zlomek naší celoroční práce – většinou premiérová díla „školního“ repertoáru, představí se jednotlivé třídy, včetně těch nejnižších, a dokonce Dětské taneční studio – přípravka pro uchazeče o studium. Naši studenti se na většině představení podíleli nejen jako interpreti, někdy dokonce jako tvůrci, ale zajišťovali i jejich praktickou realizaci: technickou přípravu jeviště, produkci, propagaci, marketing, ekonomiku. Můžeme tedy směle předpokládat, že se opravdu učí „dělat“ kulturu, divadlo a šoubyznys se vším, co k tomu patří.

 

Dance Brno 2019 – zajeďte si na balet

Ano, festivalová sezona začíná být letos vysloveně úmorná – v Praze tanec Praha a téměř paralelně Pražské Quadrinnale, v Brně se konal Divadelní svět Brno a festival Dokořán hudebnímu divadlu. A Národní divadlo Brno ještě přichází se závěrem festivalu Dance Brno 2019, který představí tři zahraniční baletní company, a to v Janáčkově divadle, vždy od 19:00 hodin:

 

  1. června – Litevský národní balet Vilnius: Der Prozess

Čerstvou premiéru Baletu ND můžete porovnat s litevskou produkcí.

Choreografie: Martynas Rimeikis
Hudba: Mindaugas Urbaitis
Elektronické hudební fragmenty: Marija Paškevičiūtė

Der Prozess na motivy románu Franze Kafky je prvním celovečerním dílem mladého litevského choreografa Martynase Rimeikise. Společně s působivou původní hudbou a chladnou scénou představující monumentální gilotinu, vypráví autor silný příběh konfrontující individualitu člověka a oficiální systém.

 

22. června – Spellbound Contemporary Ballet: Rossini Ouvertures

Choreografie a režie: Mauro Astolfi
Hudba: Gioachino Rossini

Spellbound Contemporary Ballet byl založen v roce 1994 choreografem Maurem Astolfim. O dva roky později se k němu připojila kulturní manažerka Valentina Marini a od té doby se začal soubor významně mezinárodně prosazovat. S nezaměnitelným stylem a kvalitním tanečním souborem, který je v této generaci považován za nejlepší, se Spellbound řadí k nejvýraznějším moderním italským souborům s mezinárodním přesahem. To dokazuje účast na festivalech v Evropě, Asii a Americe. Spellbound se v inscenaci vydává na snovou cestu lemovanou mnoha vzpomínkami a postavami, které vyprávějí příběh o muži, osamělém, veselém, smutném i statečném. Tyto vzpomínky a postavy obývají symbolickou a tajemnou strukturu, která není ničím jiným, než velkým archivem, tajným domem Rossiniho, který zachoval, katalogizoval a proměnil ve sbírku jeho kouzlo, jeho jídlo, jeho lásky. Dům, ve kterém se mísí chutě a barvy rušného života, který není prost strachů a problémů a je poznamenán dlouhou chorobou, ale vždy byl vzrušující, smyslný a tělesný. Rossiniho život byl plný života. Pro choreografa Maura Astolfiho bylo uvedení díla Rossini Overtures způsob, jak vzdát hold tomuto nádhernému umělci.

 

24. června – Slovinské národní divadlo Maribor: Hora/Cantata

Hora
Choreografie: Edward Clug
Hudba: (smyčcový kvartet) Balanescu
„V choreografii Hora, původně vytvořené pro dortmundský balet, se choreograf Edward Clug poprvé ve své kariéře obrací ke svým kořenům a k hudebnímu dědictví rodného Rumunska, kdy zkoumá význam osudových událostí v našich životech a sílu rituálů ve společnosti. Hudebním motivem se mu staly sofistikované a pečlivě upravené etnické prvky v tvorbě legendárního smyčcového kvarteta Balanescu.“

Cantata
Choreografie: Mauro Bigonzetti
Hudba: Gruppo Musicale Assurd
„Choreografie Maura Bigonzettiho byla vytvořena pro lisabonský baletní soubor Gulbenkian (2001). Charakteristický jazyk Bigonzettiho, jeho vášnivá i niterná gesta odrážející středomořský temperament vyvolávají celé spektrum emocí, které v kontrastu k hořkosladkým tradičním melodiím jižní Itálie oslavují krásu života ve své všudypřítomnosti a smyslnosti.“

 

Švýcarský soubor v Praze uvede taneční představení o světě módy

Taneční představení, které se zabývá fenoménem módy a jejím místem v životě člověka i společnosti, přijede do Prahy uvést švýcarský soubor Pink Mama Theatre. V rámci evropského turné skupina vystoupí 23. a 24. červnaLa Fabrice. S inscenací, která vzhledem ke svém námětu pracuje i s nahotou na jevišti, přijíždí z Polska. Tam se v některých městech ovládaných stranou Právo a Spravedlnost Jarosława Kaczynskiho nepodařilo plánované představení uvést, řekl novinářům za organizátory pražského vystoupení Josef Balous.

Důvodem byla právě nahota na scéně. Představení Fashion se zabývá fenoménem módy jako aspektem lidské kultury a ukazuje, že stejně jako náboženství a umění odráží ducha doby. „Ať už na ni pohlížíme z praktického, etického, estetického nebo sexuálního pohledu, umožňuje nám formovat naše já, které si neseme životem až do hrobu. Pink Mama Theatre zkoumá tyto aspekty na hraně site specific,“ uvádí Balous. Nahota je v představení ilustrována jako čistá příroda. Inscenace poukazuje na to, že ve společnosti je tato přirozenost, vlastní tělo, chápána jako hřích, a ptá se, zda móda může být morální spasitel. Tanečníci převzali roli módního diktátora, vědce, manekýnky, dokonce i otroků industrializace. Jeviště se stává domem módy, laboratoří, továrnou i nemocnicí nebo pracovním táborem, mezi tanečníky v oděvech i bez nich se pohybuje postava nápadně připomínající ikonu módy i luxusu Karla Lagerfelda.

Pink Mama Theatre je nezávislý evropský divadelní a taneční soubor se sídlem ve švýcarském Bernu, který v roce 2011 založili Sławek Bendrat a Dominik Krawiecki. Hlavním tématem jejich děl je lidstvo s jeho emocemi, touhami, sexualitou. Vytváří díla, která jsou kritická vůči společnosti a povzbuzují diváky, aby se připojili k otevřeným diskusím. Základním konceptem je rovné zacházení se všemi uměleckými formami a otevření dialogu mezi nimi, uvádějí pořadatelé.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat