Autor: Smugalová Zuzana

MgA. Zuzana Smugalová, (nar. 1979) nezávislá taneční teoretička, kritička a publicistka a taneční pedagožka. Členka grantových komisí MKČR a International Dance Council CID při UNESCO.

Věnuje se reflexi, analýze, estetice a historickému kontextu současného stavu tanečního umění a příbuzných divadelních žánrů na profesionální i amatérské scéně a dále pak teorii i praxi oboru taneční a pohybová výchova.

Vystudovala obor taneční věda na pražské HAMU, byla zakladatelkou a první šéfredaktorkou webu Taneční aktuality,  působila jako editorka taneční literatury (NIPOS-ARTAMA) a publicistiky (časopis pam pam), podílela se na koncepční činnosti oboru scénický tanec a spoluorganizovala profesní setkání a diskuzní fóra k zásadním otázkám oboru. Nyní pravidelně publikuje v odborných i méně odborných periodikách a více než patnáct let vede Taneční studio Po špičkách v Roztokách u Prahy, které se zaměřuje na tvořivou taneční výchovu.

Nedávno dokončila knihu o životě a době Elišky Bláhové, která se nyní připravuje k vydání.

Comprimons: sevření slovy sotva slyšitelnými

Taneční film Comprimons, neboli Sevření Mirky Eliášové a kol. se svým uveřejněním…

Zabiják život: Dvojitý hrob Pražského komorního baletu

Pražský komorní balet uvedl na 22. listopadu 2020 v Divadle na Vinohradech…

Festival Nové generace: budoucnost české choreografie on-line

Představení pod hlavičkou Nové generace už tradičně mnoho let prezentují v průběhu…

Ochutnejte tanec: Bon Appétit!

Premiéra nového baletu v Laterně magice, resp. na Nové scéně Národního divadla…

Light Underground: Světlo a tanec v dialogu s dávnou minulostí (1–3)

Původně románské domy jsou dnes již sklepením Domu U Kamenného zvonu na…

Ženské pocity v Nultém bodě – ohlédnutí za festivalem

Již 12. ročník Mezinárodního festivalu pohybového divadla Nultý bod přinesl letos i…

Studenti Duncan Centre tančili v Ponci choreografii Sashy Waltz

Letošní organizace festivalu Tanec Praha by se dala označit přívlastkem, který k…

Čtvrtá opice: vize pro budoucnost!

Jen málokdo by čekal, jak rychle se mohou změnit jistoty ve zbytečnosti,…

Drásavost aktuálnosti Teatr Novogo Fronta – Objektivně je potřeba hrabat písek

Snad není potřeba českému intelektuálně orientovanému divadelnímu publiku představovat soubor Teatr Novogo…

Malá inventura 2020 (2): Tumor, karcinogenní romance

Představení žánru fyzického divadla s názvem Tumor: karcinogenní romance lze, vzhledem k…