Týden s tancem

Další přehled aktualit z tanečního světa, tentokrát zaměřen především na lokální tvůrce od Cirku La Putyka až po studenty konzervatoře Duncan Centre.
Guido Sarno, Sólo pro tři (foto archiv MDO)

Cirk La Putyka právě zahájil v prázdném prostoru Jatek78 nový divadelní happening pod názvem Umělec v izolaci. V jeho rámci bude vždy jeden herec či herečka nepřetržitě 24 hodiny vystupovat na opuštěném jevišti. Představí všechny své role, nudou číst, recitovat, zpívat nebo třeba malovat. Interpretům bude možné navíc zavolat na zvláštní telefonní číslo. Živý přenos je možné sledovat na sociálních sítích zde.

Baletní soubor Moravského divadla Olomouc si na pátek 5. března připravilo přenos baletu Brel – Vysockij – Kryl: Sólo pro tři choreografa Petra Zusky. Veleúspěšná inscenace, která původně vznikla pro Balet Národního divadla, měla mít v hanácké metropoli premiéru už na konci října minulého roku, kvůli protiepidemickým opatřením však musela být odložena. V hlavních rolích se objeví tanečník Guido Sarno a Francesca Raule.

„Snažíme se hledat cesty, jak zůstat s diváky v kontaktu a zpříjemnit jim čas doma prostřednictvím obrazovky. Online uvedení samozřejmě nemůže nahradit premiéru a zážitek z našeho hlediště, nicméně jsme rádi, že můžeme využít alespoň tuto cestu,“ dodal ředitel divadla David Gerneš.

Přenos bude probíhat jednak na webu divadla, jednak na YouTube kanálu souboru.

Práce se nezastavuje ani na pražské taneční konzervatoři Duncan Centre. Bez ohledu na nepříznivé vnější okolnosti, nutnost distanční výuky a nemožnosti se scházet ve větších skupinách pracují studenti 3. ročníku taneční konzervatoře spolu s Jiřím Bartovancem na novém představení.

Tématem letošní inscenace s názvem Skrz je společná cesta skupiny mladých lidí plných nadějí, kteří jsou na své pouti konfrontováni s nejrůznějšími nástrahami a překážkami, s nimiž je nutno se vyrovnat. Inspirace přirozeně vyplývá i z celosvětové společenské situace a z otázek, které nutně vyvolává. Jak se nebát, jak v sobě najít motivaci, jak velkou roli v našem životě hraje sebeobětování?

Skrz (foto Adéla Horelicová)

Scénografii a světelný design připravuje Michal Hór, kostýmy Eva Judová, hudební koláž, v níž zazní výňatky z díla Gustava Mahlera, W. A. Mozarta, Fredericka Chopina i originální autorské skladby, vytváří Martin Tvrdý, který má zkušenosti s tanečními projekty Miřenky Čechové, Spitfire Company nebo Tantenhorse.

Projekt, v jehož rámci by se studenti taneční konzervatoře dostali ještě před skutečným vstupem do profesního života do kontaktu se světem a tvůrci skutečného profesionálního divadla, se zrodil před šesti lety právě v Bartovancově hlavě.

„Sám jsem absolventem Duncan Centre, kde jsem během studií dostal možnost pracovat s Petrou Hauerovou. Daná zkušenost mě naprosto pohltila a já jsem si díky ní uvědomil, že tanec a umělecká tvorba je skutečně tím, čemu bych se chtěl v životě věnovat. Obdobnou možnost jsem chtěl nabídnout i dalším studentům, jelikož jsem přesvědčen, že možnost okusit svět profesionálního divadla, zjistit, jak funguje a na vlastní kůži vyzkoušet přípravu taneční inscenace od jejích samotných počátků, je pro mladého umělce klíčové,“ vysvětluje Bartovanec.

Vzhledem k pandemické situaci bylo vedením konzervatoře i samotným choreografem rozhodnuto, že choreografie bude natočena jako taneční film a jakmile opatření dovolí, proběhne její prezentace i živě formou site specific.

Skrz (foto Adéla Horelicová)

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


5 1 vote
Ohodnoťte článek
Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments