Tomáš Netopil mezi Prahou a Vídní

    Desátý ročník festivalu Dvořákova Praha zakončili Vídeňští symfonikové s Tomášem Netopilem krásným programem z dob Rakouska-Uherska. Brahms a Dvořák k sobě časově, osobně i hudebně…

    Capriccio aneb Když mrtví procitají…

    Straussův operní epilog v Theater an der Wien Opera Richarda Strausse Capriccio, která nese žánrový podtitul Ein Konversationsstück für Musik in einem Aufzug (Konverzační hra s…

    Kdo jsou teď ti skutečně vlivní v klasické hudbě?

    Desítka skladatelů nejčastěji hraných na koncertech v roce 2015. Desítka nejhranějších koncertních děl. Nejvytíženější dirigenti. Nejvytíženější orchestry. Nejhranější desítka oper. Nejvytíženější operní společnosti. Nejvytíženější pěvci.…

    Takový obyčejný hudební hodokvas

    Festivalová sezona je v plném proudu nejen v českých zemích: zatímco mediální prostor české artificiální hudby obsadilo Pražské jaro, ke slovu se přihlásil Janáčkův máj…

    Přesycenost koncertní je zlá nemoc

    Texty Ivana Medka (13)  Svým způsobem uzavíráme jednu kapitolu našeho seriálu uveřejněním posledních hudebních kritik, které psal Ivan Medek v roce 1956. Mezi jeho dochovanými…