Čas vyspat se moc nemám. Velký rozhovor s primabalerínou Barborou Kohoutkovou

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Barbora Kohoutková se narodila 29. října 1978 v Praze a již od raného dětství se věnovala pohybovým aktivitám, baletu, gymnastice a různým sportům. Ve čtyřech letech udělala konkurz do přípravky Národního divadla, kde se začala i její baletní kariéra. Vystupovala nejen v dětských rolích baletních a operních představení, ale i v televizních seriálech a pohádkách. Vystudovala Taneční konzervatoř hl. m. Prahy a během studia získala mnoho ocenění na mezinárodních baletních soutěžích jako například Grand Prix na mezinárodní soutěži v Paříži, Zlatou medaili a Grand Prix na mezinárodní baletní soutěži v Helsinkách, Grand Prix na soutěži v New Yorku a další.

V sedmnácti letech získala angažmá jako první sólistka ve Finském národním baletu, kde působila šest let. V roce 2000 ji byla udělena „Fazer Price“ a v roce 2002 „Philip Morris Best Artist Award“. Ztvárnila mnoho rolí klasického i neoklasického repertoáru, například Auroru v Šípkové Růžence, Odettu a Odilii v Labutím jezeře, Popelku, Giselle, Modrou Balerínu v Ballet Pathétique… A měla možnost pracovat s renomovanými baletními mistry, pedagogy a choreografy. Tančila na mnoha světových scénách a hostovala se soubory jako například baletní soubor milánské La Scaly, na Světovém baletním festivalu v Tokiu a jinde. V roce 2002, po hostování ve světové premiéře Raymondy, získala Barbora roční angažmá v Bavorském státním baletu. Pak následovalo roční působení v Bostonském baletu a na pozvání Johna Neumeiera čtyřleté angažmá v Hamburském baletu, kde působila do roku 2008.

V roce 2008 se začala věnovat studiu pohybových metod Gyrotonic a Gyrokinesis. Mezitím začala působit i jako pedagog klasického tance ve školách a souborech (Les Ballets de Monte-Carlo, Finský národní balet, Národní divadlo v Praze, Škola Anglického národního baletu, Pekingská baletní akademie, letní mistrovské kurzy a mnohé další). V roce 2008 se stala certifikovanou instruktorkou Gyrotonic a Gyrokinesis. Po roce intenzivní práce s těmito metodami se vrátila k profesionální taneční kariéře, působila i jako baletní mistr v Národním divadle, začala opět hostovat na mezinárodních scénách Vídeňské opery, Helsinského baletu, Tokyo baletu… V Praze otevřela studio Art of Movement – první studio s Gyrotonic a Gyrokinesis cvičením v Čechách. V roce 2016 se rozloučila s profesionální taneční kariérou a věnuje se pouze pedagogické praxi a vede své studio.
(zdroj www.artofmovement.cz)

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Mohlo by vás zajímat