Gidon Kremer, Kremerata Baltica a dvojité jubileum. Nejen o tom v Hudebním kurýrovi

  1. 1
  2. 2


Bilance festivalu ve Verbier 2017

Na čtyřiadvacátém ročníku Verbier Festival se konalo celkem 57 koncertů a 200 dalších festivalových aktivit. Počet posluchačů (více než 45.000) se oproti předchozímu roku zvýšil o pět procent. Organizace festivalu byla podpořena mimo jiné 97 dobrovolníky ze 14 zemí ve věku 16 až 84 let. Tři festivalové orchestry měly celkem 97 členů z 22 zemí (Verbier Festival Orchestra), 60 členů (Verbier Festival komorní orchestr) a 57 mladých hudebníků ve věku mezi 15 a 18 lety (Verbier Festival Orchestra junior).

Verbier Festival Chamber Orchestra – Verbier Festival 2017 (zdroj FB Verbier Festivalu)

K vrcholům festivalu patřilo mimo jiné provedení Salome pod taktovkou Charlese Dutoita, Elektra pod taktovkou Esa-Pekky Salonena, dva koncerty klavíristy Jevgenije Kissina a vystoupení Renauda Capuçona, Grigory Sokolova, Nikolaje Luganského, Yefima Bronfmana, Yuji Wang a Quatuor Ebène.


Kouzelná flétna je nejhranější operou v Německu

Redakce časopisu Die Deutsche Bühne vydala již 69. statistickou zprávu spolku Deutsche Bühnenverein týkající se provozování děl na německých scénách.

Kouzelná flétna Wolfganga Amadea Mozarta je opět nejhranější operou v Německu. V sezoně 2015/2016 zde bylo realizováno 27 inscenací a 268 představení.

V předchozí sezoně byla nejvíce uváděnou operou La traviata Giuseppe Verdiho, nyní však byla inscenována 16krát a provedena na 106 představeních.

Druhou nejvíce uváděnou operou se stala pohádková opera Engelberta Humperdincka Hänsel und Gretel s 26 inscenacemi a 215 provedeními. Na dalších místech se umístila Bizetova Carmen (21 inscenací, 157 představení) a La bohème Giacoma Pucciniho (20 inscenací, 164 představení). Nejúspěšnější současnou operou byl Peter Grimes Benjamina Brittena s pěti inscenacemi a 42.852 návštěvníky.

Skladatelem s nejvyšším počtem inscenací byl Giuseppe Verdi (98) před Wolfgangem Amadeem Mozartem (93) a Richardem Wagnerem (82). V počtu představení to byl opět Wolfgang Amadeus Mozart (752) před Giuseppe Verdim (684) a Giacomem Puccinim (507). Mozartova díla přilákala do operních domů celkem 574.632 diváků, díla Giuseppe Verdiho vidělo 535.812 návštěvníků, na opery Giacoma Pucciniho přišlo na 405.948 diváků.


Nový vítěz dirigentské soutěže v Besançonu

Britský dirigent Ben Glassberg se stal vítězem slavné dirigentské soutěže v Besançonu. V srpnu více než úspěšně zastoupil onemocnělého Robina Ticciatiho v Mozartově opeře Titus v Glyndebourne.

Ben Glassberg (zdroj festival-besancon.com / foto © Yves Petit)

Ben Glassberg studoval dirigování u Sian Edwards na Královské akademii hudby v Londýně a dokončil svá studia na univerzitě v Cambridgi. Porotě soutěže předsedal Leonard Slatkin. Předchozí vítěz z roku 2015 Jonathon Heyward, který je asistentem dirigenta v Hallé Orchestra v Manchesteru a Dudamelovým asistentem v Los Angeles, debutoval letos na festivalu Pražské jaro.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na