Nové tváře ústeckého baletu
Již od září 2016 působí v Ústí nad Labem Annamaria Voltolini, jako demisólistka vystoupila zatím v inscenacích Labutí jezero, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance a Šeherezáda, její dosavadní největší příležitostí byla předvánoční hlavní role Klárky v Louskáčkovi, kde skutečně zazářila s velkým citem pro Čajkovského hudbu a výrazem v roli. V připravované jarní premiéře Baletní miniatury (7. dubna 2017) bude mít opět hlavní role.
V polovině sezony nastoupila do souboru mladá Japonka Mizuho Nagata a hned jí byla svěřena titulní postava Giselle v únorových představeních tohoto klasického baletního díla. Mizuho Nagata příliš nenaplňuje představu o „křehkých Japonkách“, které se étericky vznášejí v rolích klasického baletu (jako Yui Kyotani v Olomouci či Eriko Wakizono v Brně), na baletku je spíše větší postavy, ale technicky je nadaná a s touto dovedností se snaží vystupovat na jevišti.
Obě tanečnice odpověděly na několik otázek:
Jak jste se dostala do Ústí a jak se vám zde líbí?
ANNAMARIA VOLTOLINI:
Začala jsem pracovat v souboru baletu Severočeského divadla v září 2016. Přestože je to malý soubor, má široký repertoár. Cítila jsem se od počátku dobře, protože mně byla dána možnost tančit part demisólistky a měla jsem také svůj debut jako sólistka v Louskáčkovi.
MIZUHO NAGATA:
Dlouho jsem chtěla pracovat v divadlech v Evropě. V červnu 2016 jsem se zúčastnila mezinárodní baletní soutěže v Helsinkách a můj tehdejší partner znal vedoucí baletu v Ústí nad Labem. Díky tomu jsem se dostala do baletního souboru Severočeského divadla. Jsem tady ráda, líbí se mi život v Česku.
Kde jste účinkovala předtím?
ANNAMARIA VOLTOLINI:
Před Ústím jsem v červnu 2014 absolvovala Akademii Teatro alla Scala v Miláně a hned jsem našla práci na dva roky v juniorském souboru Bavorského státního baletu v Mnichově (Bayerisches Staatsballett II).
MIZUHO NAGATA:
Chodila jsem do baletních kurzů v Japonsku. Současně jsem chodila na univerzitu a začala vystupovat jako baletka.
Jaké role preferujete?
ANNAMARIA VOLTOLINI:
Preferuji klasické balety, protože mám za to, že jsem bytostí více zrozenou pro tento žánr, a kromě toho klasická hudba se hluboce dotýká mojí duše, vyvolá ve mně velké emoce. Zároveň by se mi líbilo vyzkoušet si v neoklasických dílech odhalování nových pohybů, které moje tělo dokáže udělat.
MIZUHO NAGATA:
Moje nejoblíbenější role je Odetta/Odilie v Labutím jezeru od Čajkovského.
Jaké máte plány do budoucna?
ANNAMARIA VOLTOLINI:
Pokud jde o mou budoucnost, mám v plánu zůstat několik let v Ústí nad Labem, a nabýt tak více zkušeností na jevišti, které mi pomohou v růstu a získání sebedůvěry. Potom doufám najdu práci ve větším klasickém souboru.
MIZUHO NAGATA:
Chtěla bych v budoucnosti tancovat v evropských divadlech. Nemám moc pěknou postavu, ale snažím se nahradit to dovedností a emočním výrazem na jevišti.
Přejme oběma mnoho úspěchů a krásné role na baletních scénách ať už v Ústí, či na jiných jevištích.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]