Ostravské dny nové opery

  1. 1
  2. 2

Ostravské bienále soudobé hudby pomalu, ale jistě směřuje k poslednímu večeru. Schéma je v podstatě stejné jako před dvěma lety, možné námitky na nepružnost konceptu takového měřítka zde ovšem nemají místo. Koncept totiž funguje zcela bezvadně a zejména letos se na různorodost programu dá stěžovat jen velmi stěží. Důležitým a rovněž velmi osvěžujícím prvkem je i opakovaná snaha prezentovat a přiblížit návštěvníkům festivalu i soudobou podobu opery. Již několikrát jsem zde při popisu Ostravských dnů nové hudby rovněž použil termín bienále. Právě nová opera (zde pod pojmem Dny nové opery Ostrava) je hlavním tématem střídajícího ročníku festivalu a v programu Ostravských dní je tento fakt vždy prolnut do jednoho z jeho závěrečných večerů. Nejedná se ovšem o žádnou zastávku v občerstvovací stanici. Ani zde festivalová rétorika nepolevila a připravila dvojitou porci soudobé opery.

Uvedení opery Afterword George Lewise s sebou přinášela nádech velkého dobrodružství. Dílo uvedené jako „zřejmě první afroamerická opera v České republice,“ společně s autorem do Ostravy přivedlo i trojici afroamerických zpěváků a rovněž losangeleského divadelního režiséra Seana Griffina.Společně vytvořené dílo jedinečné svým konceptem, jenž zpracovává textový materiál Lewisovy knihy A Power Stronger Than Itself, zabývající etablací dnes již významné umělecké organizace. Ta se v letech 1965 stala útočištěm pro velkou část černošské hudební inteligence, a vlastně vůbec celého života.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na