Nevážně vážně: Händelova Semele v Divadle na Vídeňce
Výrazné režisérské osobnosti si časem vypracují osobní styl a určité prvky jejich tvůrčího rukopisu pak nacházíme stále znovu. Někteří ustrnou a používané postupy se stanou…
Výrazné režisérské osobnosti si časem vypracují osobní styl a určité prvky jejich tvůrčího rukopisu pak nacházíme stále znovu. Někteří ustrnou a používané postupy se stanou…
„Věčně ženské nás pozvedá výš“, jak říká Goethe ve Faustovi – nebo strhává a ničí všechny kolem sebe, jak si myslel Frank Wedekind, jehož Lulu…
Šestitýdenní festival Wiener Festwochen je velmi pestrou nabídkou divadelních událostí především v oblasti činohry a alternativního divadla, své skromnější místo v něm však mají také…
Čarostřelec Carla Marii Webera je uznáván jako první německá národní opera a z Weberových oper je nejhranější. Téměř v každé publikaci o Weberovi a o…
Moderní hudební divadlo s exkluzivní dramaturgií, ve skvělém provedení. Vše nasvědčuje tomu, že taková bude i příští sezona Theater an der Wien, které úspěšně a…
14. března se v Divadle na Vídeňce konala premiéra opery Christopha Wilibalda Glucka Iphigénie en Tauride (Ifigenie v Tauridě). Šlo o jednoznačný úspěch. Véronique Gens…
Převažuje rudá – symbol panovnického purpuru, lásky, i vraždy. Rudá opona vykrývá a dělí jeviště, rudá plocha koberce pokrývá jeho podlahu, rudý plášť dekoruje toho,…
Tajemný svítící kotouč, který tvrdošíjně ukazuje pouze jednu svou tvář, měl pro pozemšťany odjakživa magické kouzlo. Přitahoval ty, jejichž úplňkové projevy daly jméno psychické poruše,…
Opera Hanse Wernera Henzeho Prinz z Homburgu podle dramatu Heinricha Kleista v Divadle na Vídeňce Heinrich Kleist zemřel čtyřiatřicetiletý, z vlastního rozhodnutí. Narodil se roku…
Rossiniho Tancredi (Tankred) se hraje poměrně zřídka, byť mezi zhruba čtyřmi desítkami oper italského mistra má přece jen aspoň trochu štěstí a narozdíl od řady…