Želízko v ohni: klavírista Pavel Zemen

  1. 1
  2. 2


Houslista Milan Al-Ashhab je vítězem konkurzu 2018 NYCA Worldwide Debut Audition

Cena pro vítěze NYCA zahrnuje debutový recitál v Berlínské filharmonii, Carnegie Hall, na Festival Classical Bridge v New Yorku a nahrávku pro Steinway & Sons. Dvoukolový konkurz se koná každoročně v oborech klavír a housle. V letošním roce se porotci rozhodli neudělit žádnou cenu pro klavíristy, a tak se houslista Milan Al-Ashhab stal jediným vítězem. Repertoár zahrnoval v prvním kole šedesátiminutový program, ze kterého porota vybrala díla v délce patnáct až dvacet minut, a ve druhém kole uchazeč musel zahrát pětačtyřicetiminutový recitál. Šestadvacetiletý Milan Al-Ashhab je od roku 2012 studentem ve třídě profesora Ivana Štrause na pražské HAMU. Blahopřejeme!
více zde

Milan Al-Ashhab (zdroj newyorkconcertartists.com)


Když Wagnerovo kladivo ztratí svého hráče

Je možné stlačit takřka patnáct hodin Prstenu Nibelungova Richarda Wagnera do délky Brucknerovy symfonie a úplně se vyhnout zpěvu? Koncept není tak kacířský, jak se zdá, a také to není zcela nový nápad: Leopold Stokowski byl možná nejvýznamnějším dirigentem před Lorinem Maazelem, který úspěšně provedl tento fascinující experiment. V Maazelově „Prstenu bez slov“ vypuštění textu neznamená ztrátu hudebního jádra, neboť Wagner často zdvojil a podporoval vokální linii orchestrálními nástroji. V pasážích, kde tomu tak není, Maazel přiřadil vokálním partům nástroje, které mají příbuzné specifické znaky: flétna představuje Sieglinde, Siegmund a Siegfried jsou charakterizováni trombonem a basový klarinet je využíván jako personifikace Fafnera. Hudební struktura se striktně drží chronologického pořadí čtyř oper počínaje předehrou k první scéně Zlata Rýna až po závěrečné takty Soumraku bohů, aniž by byl zařazen jediný jiný takt, který nepochází od Wagnera. Pětasedmdesátiminutové dílo provedla poprvé Berlínská filharmonie v roce 1987.

Co se stane, když se topůrko kladiva zlomí? Podívejte se v následujícím videu.


Tipy pro poslech

Claudio Arrau – Complet Philips Recording (zdroj amazon.ca)

Claudio Arrau – Velikán klavíru 20. století
Právě vychází kompletní nahrávky Claudia Arraua pro firmy Philips a Decca s díly Beethovena, Mozarta, Schuberta, Schumanna, Liszta, Brahmse, Bacha, Debussyho, Chopina a dalších skladatelů. Na snímcích uslyšíte další giganty interpretačního umění jako například Henryka Szerynga, Jánose Starkera, Orchester Concertgebouw, Staatskapelle Dresden, London Philharmonic Orchestra, Boston Symphony Orchestra, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Bernarda Haitinka, Eliahu Inbala, Colina Davise nebo Leonarda Bernsteina.

Leonard Bernstein on Broadway
Na Broadwayi okouzlil Leonard Bernstein diváky svými skvělými muzikály. Ve světle oslav jeho stých narozenin Deutsche Grammophon připomíná albem zlatý věk muzikálu na Broadwayi nejkrásnějšími tituly z West Side Story, Candide a On the Town.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na