Dalibor a Fidelio v opeře, Kylián a Cranko v baletu. ND ohlásilo premiéry nové sezony

  1. 1
  2. 2

Laterna magika
Autorský projekt k šedesátému výročí vzniku Laterny magiky pro celou rodinu se volně inspiruje Zahradou Jiřího Trnky a vzpomínkami inscenačního týmu a tanečníků na zahradu jejich dětství. Vedení souboru v nové premiéře slibuje moderní choreografii, loutky, černé divadlo, filmové a animované projekce a videomapping. Choreografy nové inscenace budou David Stránský a Štěpán Pechar, na scénáři s nimi spolupracují Lukáš Trpišovský a Pavel Knolle, ten současně bude mít na starosti i režii; pod hudbu se podepíše Jan Šikl.

Rekonstrukce
Vedení Národního divadla dnes také rekapitulovalo a připomnělo, že rok 2017 byl především rokem velké provozní změny v podobě generální rekonstrukce historické a provozní budovy Státní opery. Krom toho v zadním traktu Anenského areálu „Liliová“ probíhá rozsáhlá rekonstrukce prostor, v nichž od divadelní sezony 2018/2019 nalezne zázemí Činohra Národního divadla a také hudební archiv. Je také již zpracována studie proveditelnosti pro rekonstrukci Nové scény a provozní budovy B (bývalý Themos), pracuje se rovněž na záměru výstavby servisního centra Národního divadla v Karlíně.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


5
Komentujte

Please Login to comment
3 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
peva

Aky bude inscenacny tym Johny spielt auf?

HonzaB

Proč mám každoročně v souvislosti s novým dramaturgickým plánem opery ND Praha poměrně velké očekávání, abych byl následně spíše zklamaný? Nemohu si pomoct, ale rukopis p. Kofroně coby milovníka soudobé hudby na výsledné podobě plánu mi přijde opravdu až přehnaně silný. Neřeknu, kdyby ND mělo 10 operních premiér, jako tomu bylo v sezóně 2014-15. Ale když je premiér 7 a žádná z oper nepředstavuje klasickou světovou operu 19. století (Fidelio do této kategorie řadit podle mě nelze), tak je podle mě něco špatně. Když říkám klasickou nemyslím, že to nutně musí něco hodně známého. Vždyť je tolik krásných (méně známých)… Číst vice »

HanaS

Přijde mi už tak trochu legrační, jak jsou někteří operní fanoušci nespokojení za každou cenu. Národnímu divadlu nadávali, že není Dalibor, pamatuju se na hysterii po rozhovoru s dramaturgem Hučínem, když řekl, že Dalibor se hrát nebude. Když je nový Nabucco nebo Figarka, tak všichni nadávají, že se zase premiéruje to samé, když jsou fajnšmekrovské tituly tipu Lásky ke třem pomerančům nebo Křenka, tak se jim to taky nelíbí. A navíc mají někteří “odborníci” tendenci sami neustále radit, co by se mělo hrát – Fibich, Halévy, Meyerbeer:-) Ach jo…

HonzaB

Myslím, že jsem se vyjádřil jasně. Dalibor je super, Křenek a Prokofjev taky. Ale proč 4 ze 7 oper se vztahují k moderní opeře? To je něco, co za pozastavení podle mě stojí. Neotřelé tituly jsou super, ale ignorace tolik epoch dějin světové opery (od baroka přes klasicismus, velkou operu až po pozdní romantismus či verismus) prostě podle mě správné není. A opět připomínám to srovnání s Ostravou. Podívejte se na poslední leta. Vždy nějaká velká klasika (tipu Rossini, Verdi, Puccini), česká klasika (Smetana/Dvořák/Janáček) ale vedle něco neotřelého jak ze světového (Thomas, Donizetti, Schummanm nebo opery 20 století – Britten,… Číst vice »