S anonymy nebudu komunikovat. Situaci v opavském divadle chce nový ředitel Drgáč zklidnit, chystá další změny
Opavské divadlo by mělo být třísouborové. Nový ředitel Karel Drgáč chce do konce sezony osamostatnit baletní soubor. Dosud má divadlo dva soubory – činohru a operu. Drgáč dnes své záměry představil novinářům. Uvedl také, že věří ve zklidnění situace v divadle, jehož někteří zaměstnanci dávají najevo nespokojenost s Drgáčovým jmenováním do funkce.
Jednašedesátiletý Karel Drgáč je ředitelem Slezského divadla v Opavě od 1. července. Nahradil Jindřicha Paskera, který z čela divadla odešel, poté co se vedení opavského magistrátu rozhodlo vypsat výběrové řízení. Radní nakonec jmenovali právě operního režiséra a někdejšího ředitele pražské Státní opery Karla Drgáče. To ale vyvolalo vlnu nespokojenosti mezi zaměstnanci, kteří se prostřednictvím anonymních dopisů několikrát obrátili i na vedení města. Především Drgáčovi vyčítali údajnou neschopnost divadlo vést.
„Situace je velmi vážná, ale v tuto chvíli nemůžeme podávat žádné informace,“ řekl Stanislav Beneš z odborů orchestrálních hudebníků a divadelníků. Dění chce komentovat až v době, kdy skončí jednání mezi odborovým svazem, vedením divadla a městem. Divadelníci se totiž obrátili i na představitele Opavy. Primátor Martin Víteček přitom na dotaz médií řekl, že pokud se potvrdí, že Drgáč není schopen divadlo vést, bude nové výběrové řízení.
Karel Drgáč ale věří, že se situace uklidní. „Nepovažuji to za válku. Nechci v divadle stavět zeď. Je ale pravda, že když se něco mění, může to narážet na pohodlí některých našich kolegů,“ řekl. Všechny výtky směřované k jeho osobě jsou podle něj zatím anonymní. „S anonymy nechci komunikovat,“ řekl.
Jednou z věcí, které divadelníci novému šéfovi vyčítají, je stažení Bizetovy opery Carmen z repertoáru současné sezony. Premiéra byla naplánovaná na únor. Divadlo ji navíc už zařadilo do předplatného. Místo ní Drgáč a jeho tým uvede 17. ledna premiéru Dvořákova Jakobína. Kromě toho dnes nový ředitel zveřejnil i další změny v dramaturgickém plánu. „Tituly ovšem nerušíme. Jen je přesouváme na příští sezonu, abychom se na ně mohli lépe připravit,“ řekl. Důvodem odsunutí Carmen je podle něj nedostatek sólistů na obsazení hlavních rolí. Proto se bude tato opera hrát až v sezoně 2016/2017.
Změny se dotkly i činoherního souboru. Pokud jde o zamýšlené osamostatnění baletního souboru, Karel Drgáč předpokládá, že přijme čtyři tanečníky. Pro divadlo to podle něj nebude znamenat finanční náklady, využije neobsazená pracovní místa. Součástí opery je už nyní osm baletních umělců.
Foto archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]