Camoufl.AGE: To tu dlouho nebylo

Camoufl.AGE – Ivana Mikešová, Oleksandr Kysil

O snech a touhách mediálních ikon. O zoufalství těch, kteří se jim touží podobat. O rozkoši z plavby po módních trendech. O životě v oblacích a životě v kruzích. Prázdnotě virtuálních prostorů. Oživlých virech. Cynismu informačních toků. Vrstvách make-upu. Závislosti na elektřině.

Camoufl.AGE – Hana Turečková
 
Těmito slovy charakterizují neobvyklý taneční večer pod názvem Camoufl.AGE sami jeho tvůrci, v tištěném programu k představení, které uvádí balet Národního divadla ve studiovém prostoru Kolowrat. Premiéra byla sice už v lednu, ale titul se pravidelněji začal na programu objevovat vlastně až v téhle sezóně. I to je nejspíš hlavní důvod (vedle malé kapacity sálu), proč se o něm moc nemluví.
Camoufl.AGE – Klára Jelínková
 
Je třeba rovnou říct, že jde o projekt mimořádně zdařilý a hodný pozornosti. Námět a režie Jana Kodeta (jehož dílem je i choreografie) a Janka Růžičky, s hudbou Ivana Achera, působí na diváka (byť očekávajícího něco úplně jiného, než na co je od baletního souboru první scény zvyklý) doslova jako zjevení. I přes absenci konkrétního příběhu máte prostě dojem, že v té půldruhé hodině, vyjadřující (zdaleka nejen) to, o čem byla řeč hned zkraje, snad ani vše co vám prochází hlavou nezvládnete vstřebat. Aspoň mně osobně takové taneční divadlo nadmíru konvenuje: Provokativní, kladoucí otázky, nutící podívat se i na sebe sama optikou právě předestíraného.
Camoufl.AGE – Klára Jelínková, Tomáš Rychetský
 
Použitý taneční slovník přitom není až tak rafinovaný (podobně jako i scénografie, pracující s videoprojekcí), ale i to je vlastně přednost tohoto projektu. Na řadě míst hraje prim spíš výraz, mnohdy jde víc než o tanec o strhující pantomimu, nechybí ani mluvené slovo.
Camoufl.AGE – Hana Turečková, Oleksandr Kysil
 
Rozhodně zajímavé je zjištění, co se šestice tanečníků týče. To, co se u řady baletních titulů na velké scéně jeví spíš jako určitý fyzický handicap (třeba vzrůst Hany Turečkové), tak tady se stává předností, kterou lze velmi úspěšně využít k ještě sytějšímu stínování sdělovaného. (Však taky třeba právě scéna Turečkové a Oleksandra Kysila patří k tomu nejlepšímu, co Camoufl.AGE přináší. ) A naopak – jindy velmi výrazný Viktor Konvalinka působí tentokrát (jakkoli nechci jeho špičkový výkon snižovat) překvapivě poněkud mdle. I z něj ale je (podobně jako i z výtečné Kláry Jelínkové, neméně skvělého Tomáše Rychetského i Ivany Mikešové) cítit nejen ohromný vnitřní tah, imponující nasazení, ale hlavně radost, s jakou tohle taneční divadlo předvádějí. Vřele doporučuji.
Camoufl.AGE – Ivana Mikešová, Tomáš Rychetský, Klára Jelínková, Hana Turečková

Camoufl.AGE

Taneční divadlo Jana Kodeta a Janka Růžičky
Hudba: Ivan Acher
Námět: Jan Kodet, Janek Růžička
Choreografie: Jan Kodet
Režie: Janek Růžička, Jan Kodet
Scéna a kostýmy: Lucie Loosová
Světelný design: Daniel Tesař
Multimediální výtvarník: Martin Kermes, 000333
Tančí: Klára Jelínková, Ivana Mikešová, Hana Turečková, Viktor Konvalinka, Oleksander Kysil, Tomáš Rychetský
premiéra 15.1.2009 Divadlo Kolowrat – studiová scéna Národního divadla v Praze
navštíveno představení 3.10.2009

 

fotografie Diana Zehetner

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments