Je Čertova stěna operní omyl?

    Bedřich Smetana po sobě zanechal bohatý operní odkaz. Na rozdíl od Prodané nevěsty nebo Libuše se však Čertova stěna na operních jevištích objevuje jen zřídka.…

    Snílci, pot a slzy

    Za dlouhých zimních nocí jsem se zanořil do hlubin kanálů BBC a narazil na mimořádný dokument režiséra Jakuba Piatka o Chopinově mezinárodní soutěži ve Varšavě…

    Zaplaví nás Bruckner?

    Tohle je varování před blížící se smrští. V nadcházejícím roce si připomínáme dvousté výročí narození Antona Brucknera, což předpovídá vichřici jeho symfonií – z nichž…

    Když hudba překračuje hranice

    Nikdy by mě nenapadlo, že Yuja Wang bude hrát Pierra Bouleze na výstavě Davida Hockneyho v boxu za londýnským vlakovým terminálem Eurostar. Je dobře, že…

    Poselství míru Daniela Barenboima

    Argentinsko-izraelský pianista a dirigent Daniel Barenboim zveřejnil Poselství míru, sdílí svůj pohled na konflikt v Izraeli a Palestině. Zdůrazňuje důležitost humanismu, spravedlnosti a lidskosti jako…

    Tryzna

    Některé zážitky z performancí se těžko vyjadřují souvislými větami, vzpírají se racionálnímu uchopení. Vyvolávají emoce, ale jak je předat dál? Místo recenze vytrysknou slova sama.…

    Zmar kultury v Londýně

    V této eseji se britský hudební kritik a publicista Norman Lebrecht zamýšlí nad budoucností hudby v Londýně.

    Beethoven uměl říci jasné „Ne!“

    Britský hudební kritik a publicista Norman Lebrecht nedávno vydal novou knihu Proč Beethoven. Ve své eseji se zabývá myšlenkou, jaký byl Beethoven vlastně doopravdy. Znali…