Činohra byla oproti současnému tanci tak trochu nuda, tvrdí fotograf Vojtěch Brtnický

  1. 1
  2. 2

Balet Romeo a Julie chystá jako choreograf umělecký šéf Baletu Národního divadla Brno Mário Radačovský. Inscenace bude v příští sezoně uvedena k osmdesátému výročí světové brněnské premiéry tohoto Prokofjevova díla. Režisérem inscenace bude Martin Glaser. Hlasování pro veřejnost je přístupné zde .


Krátce

V Zámku Ždár nad Sázavou probíhá pod záštitou organizace SE.S.TA nový rezidenční program. V současnosti jsou do něj přihlášeny a na svých projektech pracují umělkyně Kateřina Szymanski a Markéta Stránská. Prezentace z rezidenční práce, spolupráce v rámci dvou samostatných projektů Fáze a La feMMe se uskuteční pro veřejnost v barokních sálech zámku 2. února, tedy v pátek, od 17 hodin.

SE.S.TA – nový rezidenční program (zdroj Facebook)

Studio ALTA uvádí 1. února taneční inscenaci Satori Ženy kostry Kateřiny Evy Lanči. Premiéra se konala 6. října 2017 v Off-Bühne Komplex v Saské Kamenici a česká 11. listopadu 2017 v divadle DIOD v Jihlavě. „Sólo pro jednu urputnou ženu, její tělo, hlas, buben a looper… Vypráví nejen příběh ženy kostry, která byla vylovena rybářem z hlubin moře a tažena za ním na jeho strachu jako na vlasci… Vypráví také o tom, že velká láska je jako smrt a že nakonec i já – žena kostra – budu osvícena a nalezena na gauči naproti oknu s kočkou v klíně… Vypráví tancem, zpěvem, poezií a bubnem.“ Představení volně vychází z archetypálního příběhu o Ženě kostře a rybáři, o jejich strachu a jejich lásce. Tento motiv je podrobně rozepsán v díle Clauda Lévi-Strausse a patří k těm nejfantastičtějším motivům, které ve svém díle zkoumal, inspirací pro představení se ale stal jeden z příběhů z populární a mezi veřejností více rozšířené knihy Ženy, které běhaly s vlky od Clarissy Pinkoly Estés. Autorka představení pracuje s prostředky fyzického divadla a s výraznou světelnou složkou.

Kateřina Eva Lanči je tanečnice a dlouholetá umělecká vedoucí souboru Loco:Motion Company. Je absolventkou Literární akademie Josefa Škvoreckého a Duncan Centra, spolupracovala také s Farmou v jeskyni (představení Divadlo / The Theatre) a s Cécile Da Costa (pohádka O Bublínkovi a Chmýřence).

Ve švýcarské Ženevě zemřela 11. ledna ve věku sedmasedmdesáti let bývalá sólistka Martha Graham Dance Company, spoluzakladatelka London Contemporary Dance School, Noemi Lapzeson.

Noemi Lapzeson (zdroj vimeo.com)

Narodila se 28. června 1940 v Buenos Aires, své pohybové vzdělání začínala metodou Jaques-Dalcroze a byla žákyní chilské tanečnice Any Itelman. Pak studovala klasický tanec na Juilliard School v New Yorku. V devatenácti letech se stala členkou Martha Graham Dance Company a také vyučovala v jejím studiu. V roce 1968 stála u zrodu London Contemporary Dance School. Od roku 1980 žila ve Švýcarsku, kde propagovala současný tanec, působila jako pedagožka (Ballet du Grand Théâtre, Institut Jaques-Dalcroze, škola Beatriz Consuelo a jiné). Spolu s Philipem Albèrou a Jean-Françoisem Rohrbasserem založili Association pour la danse contemporaine v Ženevě a v roce 1989 založila vlastní soubor Vertical Dance, první nezávislý taneční soubor podporovaný městem Ženeva. Minulý rok za své zásluhy získala ocenění Grand Prix Tanz.

Na závěr něco tanečního rytmu. Protože tanec je život a ve zpěvu a tanci nacházíme útěchu i v těžkých chvílích a díky nim poznáváme, že život je nekončící proud energie, která se předává z člověka na člověka a její zdroj nikdy nevysychá.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat