Tradice a současnost klavírní školy na Pražské konzervatoři
Z historie klavírního oddělení Pražské konzervatoře Pražská konzervatoř byla založena v roce 1808 za účelem výchovy orchestrálních hudebníků. První školní rok byl zahájen 24. dubna…
Z historie klavírního oddělení Pražské konzervatoře Pražská konzervatoř byla založena v roce 1808 za účelem výchovy orchestrálních hudebníků. První školní rok byl zahájen 24. dubna…
Úterní koncert Questa o Quella? – Tahle nebo tamta? ve Smetanově síni Obecního domu v Praze zpočátku provázela nepřízeň osudu – americký tenorista Stephen Costello nemohl z důvodu sněhové…
Galakoncert pro Concentus Moraviae Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae si před dvaceti lety uložil záslužný cíl: Přivést do jihomoravských a vysočinských regionů, oplývajících řadou historicky…
„Kdo z těch, kdož pozorně sledují národní i kosmopolitní vývoj umění, jeho zjevné i tajemné vztahy k životu, kdo by nevěřil v jeho vyšší, božské poslání? Vezmeme-li…
Týden od 18. do 24. ledna 2016. Káťa Kabanová nešťastná v současném Rusku. Claus Guth o nové Salome v Berlíně. Návrat do Cold Mountain jako…
Alexander Shelley a Antoine Tamestit v České filharmonii Co si přát od sobotního zasněženého odpoledne? Esteticky dokonalý zážitek. Stačilo pouze zajít do Dvořákovy síně na…
Aneb Velmi krotká Žebrácká opera ve Vídni Theater an der Wien se rozhodlo po několika letech vrátit k dílu Kurta Weilla. Po inscenaci dvou kratších…
Co přinese tento týden Zahraničí Na konci ledna uskutečňuje ProART Company svůj první letošní výjezd do londýnského Oxford House. S podporou Českého centra zde představí kratší…
Listujeme-li dnes v programech našich operních divadel v poválečném období, jeví se nám jako zcela neuvěřitelné, kolik v nich působilo znamenitých sopranistek, jejichž doménou byla…
Medzi štartom najnovšej premiéry Opery Slovenského národného divadla pod taktovkou hudobného riaditeľa Friedricha Haidera a jeho emotívnou verejnou rezignáciou na vedúci post po splnení záväzkov…
Slovenské národní divadlo se pro sezonu 2016/2017 snažilo o osobitější a odvážnější dramaturgii. Slibuje náročnější tituly, jako Pucciniho Triptych nebo Halévyho Židovku, tu pod taktovkou…
Rozhovor s barytonistou Vladimírem Zápražným Když jsem přemýšlela, čím nejlépe Vlada Zápražného charakterizovat, napadla mě jako první skutečnost, že je to muž s úsměvem na rtech!…
Ve dvacátých a třicátých letech minulého století působila v brněnském divadle řada umělců ruského a jihoslovanského původu. Rusům poskytlo Brno domov poté, co byli nuceni nedobrovolně…
Maďarská Popelka hýří humorem Když jsem si před premiérou Rossiniho ve Stavovském divadle přečetla rozhovor s maďarskou režisérkou Enikö Eszenyi, pomyslela jsem si – no nazdar,…
Na jeviště Moravského divadla Olomouc se po dvanácti letech včera večer vrátila jedna z nejhranějších Verdiho oper. Nastudovala ji tam slovenská režisérka Andrea Hlinková, která předtím…
I taková je nová Popelka ve Stavovském divadle Vedle Normy tak Národní divadlo uvedlo na repertoár již druhou belcantovou operu – a sice po čtyřiaosmdesáti…
Storočnica Dutilleuxa v dramatickej atmosfére Tretí januárový týždeň sa v Redute niesol v znamení darov. Prvý patril francúzskemu skladateľovi Henrimu Dutilleuxovi, ktorý by sa 22. januára dožil storočnice,…
Hudební ředitel Státní opery Martin Leginus ještě před koncem této sezony, už za několik týdnů, v divadle končí. Ze své funkce se rozhodl odejít na…
Premiéru nového nastudování jedné z nejhranějších oper Gioacchina Rossiniho Popelka uvedla včera večer Opera Národního divadla. V hudebním nastudování dirigenta Jana Kučery a v režii maďarské režisérky Enikö…
70 let České filharmonie (4) Texty Ivana Medka (73) V roce 1966 – k 70. narozeninám České filharmonie – připravoval Ivan Medek sérii pořadů pro Divadlo hudby,…