Les Arts Florissants vážně i komicky
V rámci letošního Pražského jara se uskutečnilo (a ještě se uskuteční) několik koncertů zaměřených na „starou hudbu“. Jednou z nejvýznamnějších událostí z této programové sekce…
Recenze
V rámci letošního Pražského jara se uskutečnilo (a ještě se uskuteční) několik koncertů zaměřených na „starou hudbu“. Jednou z nejvýznamnějších událostí z této programové sekce…
Český filharmonický sbor Brno si vedle koncertování po republice a Evropě vyhrazuje pravidelně čas na koncerty pro své fanoušky a abonenty v Brně. Cyklus osmi…
Uvedením Wagnerova Zlata Rýna Národní divadlo opět ukázalo, že když chce, je schopné divákovi zprostředkovat zážitek evropských, ne-li světových parametrů. Tentokrát šlo sice o koncertní…
Na Pražském jaru v sobotu zahrál ansámbl PhilHarmonia Octet. Sdružuje přední české hráče na dechové nástroje a pro svůj pražskojarní koncert zvolil pozoruhodný repertoár od…
Kdo z předplatitelů brněnské filharmonie kroutil hlavou nad předkládanou produkcí současných skladatelů, byl zcela jistě plně uspokojen s dramaturgií posledního koncertu cyklu Filharmonie doma I.…
Do Prahy přicestovala Carolina Eyck, přední interpretka hry na těremin, umělkyně německo-srbského původu, autorka první metodiky hry na tento nástroj. Na festivalový koncert Pocta těreminu…
Uvedením operní pohádky (možná spíše jakési fantaskní grotesky) Láska ke třem pomerančům skladatele Sergeje Prokofjeva Národní divadlo takříkajíc zabilo dvě mouchy jednou ranou – jednak…
Na programu festivalu Pražské jaro byl 22. května 2019 ve Dvořákově síni Rudolfina koncert s názvem Operní hvězdy čtyř generací. Setkali se na něm laureáti…
Pražské jaro přivítalo dne 21. května 2019 pianistu Jana Lisieckého, mladého Kanaďana, který přijel s komorním tělesem z New Yorku: Orpheus Chamber Orchestra.
Národní divadlo uvedlo premiéru opery Sergeje Prokofjeva Láska ke třem pomerančům v hudebním nastudování Christophera Warda a v režii i choreografii Radima Vizváryho. - Na…
Třídenní přehlídka tanečních filmů skončila, Cena festivalu putuje do Irska. Poslední den se nesl zejména ve stylu urban dances, a znovu tak otevírá ožehavou otázku,…
Ne, titulek neodkazuje na Goethova Fausta, dílo velkého německého básníka. I když to, co jsme slyšeli 18. května 2019 ve Dvořákově síni, byla jedna velká…
Páteční program Festivalu tanečních filmů byl opět rozdělen do tří samostatných sekcí. Soutěžní, v níž bylo možno zhlédnout 9 snímků, On the Road, zaměřující se…
Orchestra dell´Academia Nazionale di Santa Cecilia – Roma vznikl v roce 1908, má však bohatou historickou záštitu: Akademii sv. Cecílie, kterou pro zvelebení hudby založil…
Filharmonie Brno doma, tedy v Besedním domě, hrála „Klasicky i moderně“ a jako poslední koncert abonentního cyklu přinesla koncert s názvem Náhodné zákonitosti. Ve dvou…
Festival tanečních filmů ovládl na tři dny pražské kino Světozor. Letos je toto bienále koncipováno i jako soutěžní, takže nabídku tematických bloků krátkých filmů z…
O opeře Sergeje Prokofjeva Láska ke třem pomerančům se všichni učíme v dějinách hudby, ale je jen málo příležitostí vidět ji naživo. Je to hned…
Martin Daněk přesvědčivě zvítězil v soutěži hobojistů. Flétnistka Anna Talácková má druhé místo. Čtyři finálové koncerty v Rudolfinu přinesly obdivuhodně profesionální výkony mladých sólistů.
Pražské jaro uvedlo monumentální Te Deum Hectora Berlioze. Symfonický orchestr Českého rozhlasu a sdružené sbory dirigoval John Nelson.
Nebo spíše čtyřikrát, protože se jedná o jedno sólo a jednu trojici, v každém případě o dva diametrálně odlišné přístupy k tvorbě v oblasti pohybového…