Operní panorama Heleny Havlíkové (310) – Pařížská Aida a ženevský Titus
Orchestr Ženevské opery rozhodně nepatří k žádným mozartovským specialistům a nepatří k nim ani ruský dirigent Maxim Emelyanychev. Po hudební stránce šlo o lepší standard. Dva ze sólistů, sopranistka Marie Lys v roli Servilie a interpret menší role Publia, barytonista Justin Hopkins, byli vybráni z ansámblu mladých a také ostatní sólistky patřily k nejmladší pěvecké generaci – sopranistka Serena Farnocchia jako Vitellia, mezzosopranistka Anna Goryachova jako Sesto a mezzosopranistka Cecilia Molinari jako Annio. Pouze představitel Tita Bernard Richter patří mezi zkušenější sólisty. V daných podmínkách si všichni poradili se svými party na úrovni.
Když v Helsinkách loni na podzim použili Mozartovu operu Così fan tutte jako hudební základ pro aktuální kovidovou satiru, jakkoli drsnou, byl to vtipný nápad. Při vší úctě k umělcům i obyčejným lidem, kteří v této inscenaci vystupovali, levicové politické divadlo, které Milo Rau vnutil do Mozartova Tita, je přesně tou sebestřednou artistní hrou, proti které se Rau snaží bojovat a kterou jako falešné buržoasní umění zatracuje.
Wolfgang Amadeus Mozart: La clemenza di Tito
Dirigent Maxim Emelyanychev, režie Milo Rau, scéna Anton Lukas, kostýmy Ottavia Castellotti, světla Jürgen Kolb, video Moritz von Dungern, dramaturgie Clara Pons, sbormistr Alan Woodbridge.
Osoby a obsazení: Tito – Bernard Richter, Vitellia – Serena Farnocchia, Sesto – Anna Goryachova, Annio – Cecilia Molinari, Servilia – Marie Lys, Publio – Justin Hopkins.
Sbor a orchestr Grand Théâtre de Genève.
Koprodukce s Wiener Festwochen, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg a l’Opera Ballet Vlaanderen.
Režie přenosu Andy Sommer.
Záznam představení z 19. února 2021 na Mezzo.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky