Nello Santi, jeho úvahy a Verdiho Requiem

    Nepochybne jedným z hlavných očakávaní v riaditeľskej etape Petra Dvorského bola schopnosť zúročiť umelcove bohaté kontakty, získané počas štvrťstoročného pôsobenia v prostredí vrcholnej svetovej opery. Hoci väčšina…

    Svjatoslav Richter o sobě a o hudbě (8)

    O Prokofjevovi (I) Byl jsem více ve styku s Prokofjevovou hudbou než s ním samotným. Jako člověk mi nikdy zvlášť blízký nebyl. Jeho osobnost vnímám v jeho skladbách,…

    Grandiózní Bruckner

    Zubin Mehta po stopách Furtwänglera s Osmou symfonií v berlínské Filharmonii V polovině března Zubin Mehta opět zavítal k pultu Berlínských filharmoniků a – přes řadu volných míst…

    Mistrovské nahrávky: Panochovo kvarteto hraje Schuberta

    Soubor čtrnácti dokončených a jednoho nedokončeného smyčcového kvartetu tvoří významnou položku v uměleckém odkazu Franze Schuberta. Vzhledem k neobyčejně rozsáhlému skladatelovu dílu, které zahrnuje téměř tisíc opusů,…

    Ariadna na Naxu Josepha Haydna

    Esterházyové, pánové z Galanty odvozující svůj původ od samotného Attily, byli jedním z nejvýznamnějších šlechtických rodů. Nemalé zásluhy o Dunajskou monarchii v době válek s Turky posílily jejich společenské…

    Svjatoslav Richter o sobě a o hudbě (7)

    S Ninou Dorliacovou jsem koncem války začal hodně vystupovat. Když jsem přišel roku 1937 na konzervatoř, zemřel právě jeden klarinetista. Neměl církevní pohřeb, ale byl uspořádán…