Venit, cantavit, vicit

    aneb Mexický úspěch Pražského filharmonického sboru a Martina Slavíka  Venit, cantavit, vicit, neboli Přišel, zazpíval a měl obrovský aplaus. Kdo? Martin Slavík, člen Pražského filharmonického…

    Rigoletto v Římě

    Rigoletto v Ríme  Najslávneším rímskym operným divadlom je Teatro Costanzi, dnes známe pod menom Teatro dell´Opera di Roma. Hoci nikdy nedosiahlo kvalitatívnu úroveň a význam svojich…

    Co bude dál s Dismančaty?

    Jak už jsme před několika dny informovali (zprávu ČTK najdete zde), Dismanův rozhlasový dětský soubor by se měl od příštího roku z rozhodnutí svého zřizovatele,…

    Půldruhý rok v čele Filharmonie Brno

    Rozhovor s ředitelkou brněnské Filharmonie Marií Kučerovou  Rok a půl  – to už je pomalu příležitost k dílčí bilanci, co říkáte? Jaká z vašeho pohledu…

    Týden s hudbou (78)

    Co přinese tento týden Praha Třiadvacátý ročník cyklu Svátky hudby v Praze bude zahájen v pondělí 27. října ve Dvořákově síni Rudolfina v Praze, kde bude Václav…

    Kawasakiho růže jako klavírní trio

    Se skladatelem Alešem Březinou o nedělní premiéře  Na Mezinárodním hudebním festivalu F. L. Věka zazní poslední říjnovou neděli na zámku v Novém Městě nad Metují…

    Glosa: Umíme naslouchat prorokům?

    Salome Richarda Strausse ve Státní opeře  Počátkem tohoto roku jsem si v recenzi věnované premiéře Elektry v drážďanské Semperově opeře dovolil drobné postesknutí. Týkalo se…

    Talich, Kabeláč a sníh

    Texty Ivana Medka (8)  I ve třetím poválečném roce – 1947 – Ivan Medek publikuje hudební referáty a kritiky. Článků je o něco méně než…

    Ptali jste se: Václav Hudeček

    Přední český houslista odpovídá na otázky čtenářů Opery Plus  Dobrý den, vážený pane Hudečku, už dlouho jsme vás nezaregistrovali jako sólistu na programu nějakého velkého…

    Na cestě k Salome

    Německý císař Vilém II. vyjádřil hluboké politování nad tím, že jeho berlínský dvorní kapelník Richard Strauss (1864–1949) složil Salome; prohlásil, že si tím jeho oblíbený…

    O+