Kašlíkova Rusalka již v únoru na DVD

    Vydavatelství Filmexport Home Video připravuje po pětiletém odkladu vydání DVD s filmovým přepisem Dvořákovy opery Rusalka v režii Václava Kašlíka z roku 1962. Po televizním zpracování z roku 1975…

    Filippo Galli – nejkrásnější hlas Itálie

    Jedna z našich komerčních televizních stanic vyhlásila před nedávnem soutěž o nejkrásnější hlas a mě napadlo, že kdyby se taková soutěž konala počátkem 19. století v Itálii, o vítězi by…

    Vánoce plné hudby

    Vánoční čas k tomu vybízí. Rekapitulovat a hodnotit to, co jsme za celý rok prožili. A tak skoro každý vzpomínáme. Vzpomínají i operní fanoušci či ti,…

    Verdiho janovské drama v Olomouci

    Olomoucké publikum se v pátek 16. a v sobotu 17. prosince dočkalo premiér Verdiho Simona Boccanegry, posledního operního titulu světového repertoáru v této sezoně. I když Simon zdaleka…

    Václav Zítek (1932-2011)

    „Především jako král Vladislav z Dalibora znovu prokázal, že je plně práv smetanovské kantiléně, že každé pěvecké frázi vtiskuje pečeť výjimečné umělecké osobnosti, jejíž individualita dozrála…

    Operní panorama Heleny Havlíkové (54)

    Týden od 12. do 18. prosince 2011  - Ostravský Romeo v texaskách - Image s letenkou do ráje  - Další inspirace na dny příští, tentokrát předvánoční i mezivánoční…

    Úspěšný Kníže Igor ve Wroclawi

    Slezská Vratislav má sice okolo 650.000 obyvatel, ale její operní aktivita je oproti poněkud tristnímu opernímu životu v Praze určitě progresivnější. V hlavním městě dolnoslezského…

    Bavorská státní opera živě na internetu

    Domácí fandové si již zvykli, že operní inscenace velmi dobré, nezřídka špičkové umělecké úrovně, kterých se našim domácím operním souborům tak zoufale nedostává, mohou jít…

    Kritika kritiky (16)

    Na Eduarda Hanslicka jistě ještě někdy dojde, jeho kritiky rozhodně stojí za přečtení i jen jako literární žánr. Nemusíme s jeho názory souhlasit, nelze však tvrdit, že…

    Osobnosti české opery: Přemysl Kočí

    „Hudební inteligence, bohatá hlasová artikulace i dramaticky znějící a přitom měkká výška. Čistá výslovnost, žádoucí vroucnost a bystrý hudební cit.“ Tak psal recenzent o barytonu…

    O+