Týden s hudbou (104)

    Co přinese tento týden Zahraničí V roce 1982 Taneční komitét ITI (International Theatre Institute, Mezinárodní divadelní ústav) poprvé vyhlásil 29. duben Mezinárodním dnem tance, a…

    Kritika kritiky (34)

    Hamlet ve fraku a režisérská svévole Při sledování diskuse o té „prožluklé režii“ se mi vybavila scéna ze Šumaře na střeše, kde moudrý Tovje utne…

    Týden s hudbou (103)

    Co přinese tento týden Praha Symfonický orchestr Českého rozhlasu a kytarista Michal Pavlíček společně vystoupí na koncertu, který se v rámci abonentního cyklu Nové horizonty…

    Týden s hudbou (102)

    Co přinese tento týden Zahraničí  Na pátek 17. a sobotu 18. dubna je ve Slovenském národním divadle naplánována první a druhá premiéra Adamova baletu Korzár. Inscenační…

    Smí operní režie opravdu všechno?

    V polemice Mojmíra Weimanna s Václavem Věžníkem (poznámka redakce: text Mojmíra Weimanna najdete zde, text Václava Věžníka zde) zní poslední odstavec takto: „Režisér se stal…

    Týden s hudbou (101)

    Co přinese tento týden Zahraničí  Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704 pod vedením Václava Lukse odehraje v pondělí 6. dubna v rámci Hudebního mostu Praha – Drážďany…

    Kýč, balast, nebo cesta k masám?

    Gýč, balast, alebo cesta k masám? Pop opera sa stala v posledných rokoch kultúrnym fenoménom, ktorý zmenil jej pôvodný charakter a poslanie. Zjednodušením mnohých aspektov…

    Jak je to s “režisérskou” operou

    Ako je to s „režisérskou“ operou Zaujala ma polemika, medzi pánom režisérom Věžníkom (jeho na tú dobu moderná brnenská Cavalleria s Komediantmi počiatkom 70. rokov bola mojou…