Smetanova Litomyšl 2011

    Sedmadvacet titulů v pětadvaceti dnech obsahuje hlavní programová nabídka letošního mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl. Nadcházející už třiapadesátý ročník a jeho priority představil festivalový management…

    Milánská La Scala včera a dnes (5)

    1. 5. Historie Musea Teatrale alla Scala Historie Museo Teatrale alla Scala sahá do roku 1911, kdy se významní představitelé bohaté kulturní komunity města Milána…

    Palau de la Música Catalana – svatyně hudby

    Traduje se, že díky dvěma bílým Pegasům, kteří drží balustrády stropu hlavního hudebního sálu, přežil tenhle úchvatný svatostánek bombardování Barcelony za druhé světové války. Architektonický…

    List z Kanady: Jiří Traxler

    Když jsem před už bezmála třiceti lety přijel z tehdejšího socialistického Československa do Kanady a usadil se zde, byla to doba železné opony ve střední…

    Milánská La Scala včera a dnes (2)

    1. 2. Změna statutu divadla v průběhu staletíV březnu roku 1776 arcivévoda Ferdinand, který byl v té době místodržícím města Milána, dostal od Marie Terezie…

    K diskuzi o Státní opeře

    Do diskuze o Státní opeře Praha jsem nechtěl zasahovat. Především proto, že jsem v minulých letech vynaložil poměrně dost energie a času v různých poradních…

    Carol Channing, první Dolly, má dnes 90

    Určitě nejsem jediný, kdo uprostřed nevlídné zimy a v nekonečné záplavě špatných zpráv nejrůznějšího druhu se rád vrátí k něčemu lehčímu a zábavnějšímu, zejména když…

    Milánská La Scala včera a dnes (1)

    Dnešním dnem otevíráme náš nejnovější seriál, věnovaný jednomu z nejvýznamnějších světových divadel, milánskému Teatro alla Scala. Jednotlivé části tohoto seriálu vás zavedou zdaleka nejen do…

    Tisková zpráva: Změna ve vedení opery ND

    Ředitel Národního divadla Ondřej Černý jmenuje nového šéfa operyŘeditel Národního divadla Ondřej Černý 11. února projedná s Radou Národního divadla jmenování Roka Rappla, uměleckým jménem…

    Transformace pražské opery

    Stávající řešení pražských operních divadel (a institucí Národního divadla a Státní opery Praha) je neefektivní ekonomicky i umělecky: podléhá zastaralému ideologickému a nacionalistickému pohledu na…

    O co opravdu jde?

    Dřív, než přičiním několik poznámek k článku Richarda Koláře Transformace pražské opery podle Hermana aneb Račte privatizovat Stavovské divadlo, pane ministře, dovolte vysvětlit pár okolností.…